El procediment de gestió de les informacions del canal intern es regeix per les següents normes i principis:
Pujar ^
Les persones a què es refereix l’article 3 de la llei 2/2023, de 20 de febrer, entre d’altres, als informants que treballin al sector privat o públic i que hagin obtingut informació sobre infraccions en un context laboral o professional, comprenent en tot cas:
Aquesta llei també s'aplica als informants que comuniquin o revelin públicament informació sobre infraccions obtinguda en el marc d'una relació laboral o estatutària ja finalitzada, voluntaris, becaris, treballadors en períodes de formació amb independència que percebin o no una remuneració , així com a aquells la relació laboral dels quals encara no hagi començat, en els casos en què la informació sobre infraccions hagi estat obtinguda durant el procés de selecció o de negociació precontractual.
S’habilita el canal intern de denúncies a la web municipal, canal segur que garanteix la protecció i l’anonimat, si així ho decideix la persona informant.
Són els relatius a les matèries recollides a l’article 2 de la Llei, en especial:
L'Ajuntament ha optat perquè el Responsable del Sistema (Acord Junta de Govern Local 6/6/2024) sigui un òrgan col·legiat, aquest ha delegat en un dels membres les facultats de gestió del Sistema intern d'informació i de tramitació d'expedients de recerca.
Tant el nomenament com el cessament de la persona física individualment designada, així com de les integrants de l'òrgan col·legiat hauran de ser notificats a l'Autoritat Independent de Protecció de l'Informant, A.A.I., o, si escau, a les autoritats o òrgans competents de les comunitats autònomes, en l'àmbit de les seves competències respectives, en el termini dels deu dies hàbils següents, especificant, en el cas del seu cessament, les raons que n'han justificat.
El Responsable del Sistema desenvolupa les seves funcions de forma independent i autònoma respecte de la resta dels òrgans de l'entitat, no podrà rebre instruccions de cap mena en el seu exercici, i haurà de disposar de tots els mitjans personals i materials necessaris per dur-les a terme.
La publicitat sobre l’existència d’aquest canal es fa a través de pàgina web de l’Ajuntament, bústia ètica.
L’Ajuntament compte amb un llibre registre de les informacions rebudes i de les investigacions internes a què hagin donat lloc, garantint, en tot cas, els requisits de confidencialitat que preveu la llei 2/2023.
Aquest registre no és públic i únicament a petició raonada de l'Autoritat judicial competent, mitjançant interlocutòria, i en el marc d'un procediment judicial i sota la tutela d'aquella, es pot accedir totalment o parcialment al contingut del registre esmentat.
Les dades personals relatives a les informacions rebudes i a les investigacions internes realitzades només s'han de conservar durant el període que sigui necessari i proporcionat als efectes de complir la seva finalitat. En cap cas no es poden conservar les dades per un període superior a deu anys.