Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Continguts
L’Eix 1 se centra a millorar l’eficiència de l’Ajuntament i facilitar els tràmits en línia per oferir un millor servei a la ciutadania. També busca apropar l’administració a les persones, fer-la més accessible i transparent, i gestionar millor els recursos econòmics del municipi per garantir-ne la competitivitat.
Objectius
- Objectiu 1.1.: Fer un Ajuntament més eficient i facilitar els tràmits administratius en línia per donar un millor servei a la ciutadania.
- Objectiu 1.2.: Acostar l’Ajuntament a la ciutadania i fer-lo més accessible
- Objectiu 1.3.: Utilitzar la comunicació institucional com a via de rendició de comptes amb la ciutadania
- Objectiu 1.4.: Millorar la gestió econòmica municipal per un municipi més competent
Accions
Per tal de complir amb els objectius fixats es duran a terme un conjunt d'accions des de les regidories següents:
ALCALDIA
- Impulsarem el Programa Alcaldia Oberta per apropar l’alcaldia als ciutadans de Montcada I Reixac.
- Activarem les trobades amb les entitats de Montcada I Reixac.
- Promourem les visites a comerços i empreses del municipi.
- Activarem i potenciarem les visites i reunions amb entitats supramunicipals i, en especial, amb altres ajuntaments propers amb l’objectiu d’impulsar projectes i Polítiques d’actuació comunes.
- Demanarem el canvi de nom de l’actual estació de tren Montcada i Reixac-Ripollet perquè la seva denominació sigui Montcada i Reixac Mas Rampinyo.
- Reactivar les relacions amb altres ajuntaments propers, especialment els adjacents, amb l’objectiu d’impulsar projectes o polítiques d’afectació.
- Actualitzarem els plans d’emergència municipal i les normatives en matèria de protecció civil.
TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN
- Promourem sistemes d’avaluació permanents i de retiment de comptes per tal d’informar de manera sistemàtica i rigorosa l’acció dels nostres governs locals amb criteris objectius i verificables.
- Posarem en marxa un mecanisme obert, participatiu, clar, adaptat i viable, d’avaluació de les polítiques públiques exercides al llarg del mandat, que contribueixi a la implementació de millores i correccions de les ja executades.
HISENDA
- Elaborarem, controlarem i farem el seguiment del Pla anual de control financer que recollirà les actuacions de control permanent i auditoria pública que s'hagin de dur a terme cada exercici (dotant de mitjans necessaris), i que s’integrarà dins de l’expedient del pressupost.
- Elaborarem el Pla anual d’acció que determini les mesures que s’han d’adoptar per tal d'esmenar les debilitats, deficiències, errors i els incompliments que es posin de manifest a l'informe resum del control intern.
- Elaborarem un Pla estratègic de subvencions (obligatori en els annexos de l’expedient de pressupostos).
- Centralitzarem la gestió de la despesa en un únic àmbit, per a millorar l’eficiència.
- A través del nou programari de gestió tributària centralitzar tots els procediments de gestió tributària a partir de l’aprovació de les liquidacions, padrons i autoliquidacions, per a millorar l’eficiència.
- Iniciarem l’estudi per implementar comptabilitat per costos.
- Consolidarem la gestió pressupostària per programes.
- Automatitzar la vinculació entre els contractes i les factures electròniques corresponents.
- Implementarem les bestretes de caixa fixa.
- Aconseguirem la plena conciliació dels ingressos dels saldos pendents.
- Reduirem al mínim els terminis d’explotació de la gestió tributària i delegada de l’ORGT.
- Desplegarem el Portal web del contribuent a la ciutadania.
- Vetllarem per mantenir la contenció de la pressió fiscal.
- Impulsarem mesures per disminuir pressió fiscal a col·lectius de vulnerabilitat.
- Mantenir-me nivell de tresoreria, flux de caixa, que permetin gestió sense tensions i garanteixi terminis de pagament a proveïdors.
- Continuarem reduint deute i mantenir-lo a un nivell sostenible i adequat a la inversió necessària al municipi.
- Elaborarem estudis de costos actualitzats per cada ordenança fiscal, per restablir el nivell d’ingressos i despeses de cada una d’elles.
CONTRACTACIÓ I COMPRES
- Crearem un sistema de contractació centralitzada de compres.
- Optimitzarem la contractació pública socialment responsable.
- Auditarem el compliment de les clàusules socials i mediambientals dels contractes.
TRANSFORMACIÓ DIGITAL
- Accelerarem tots els processos vinculats a la implantació de l’administració digital per convertir-nos en una administració pionera en aquest camp.
- Impuls a la digitalització 4.0.
- Noves tecnologies: intel·ligència artificial.
ATENCIÓ CIUTADANA
- Impulsar la millora de l’atenció multicanal: presencial, telefònica i telemàtica.
- Suprimirem la cita prèvia en el registre general de l’Ajuntament.
- Millorarem i actualitzarem la tramitació a través de la web municipal.
Darrera actualització: 31.10.2024 | 08:02
Darrera actualització: 31.10.2024 | 08:02