Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern

Continguts


L’Eix 1 se centra a millorar l’eficiència de l’Ajuntament i facilitar els tràmits en línia per oferir un millor servei a la ciutadania. També busca apropar l’administració a les persones, fer-la més accessible i transparent, i gestionar millor els recursos econòmics del municipi per garantir-ne la competitivitat.

Objectius


  • Objectiu 1.1.: Fer un Ajuntament més eficient i facilitar els tràmits administratius en línia per donar un millor servei a la ciutadania.
  • Objectiu 1.2.: Acostar l’Ajuntament a la ciutadania i fer-lo més accessible
  • Objectiu 1.3.: Utilitzar la comunicació institucional com a via de rendició de comptes amb la ciutadania
  • Objectiu 1.4.: Millorar la gestió econòmica municipal per un municipi més competent

Accions


Per tal de complir amb els objectius fixats es duran a terme un conjunt d'accions des de les regidories següents:

ALCALDIA


  1. Impulsarem el Programa Alcaldia Oberta per apropar l’alcaldia als ciutadans de Montcada I Reixac.
  2. Activarem les trobades amb les entitats de Montcada I Reixac.
  3. Promourem les visites a comerços i empreses del municipi.
  4. Activarem i potenciarem les visites i reunions amb entitats supramunicipals i, en especial, amb altres ajuntaments propers amb l’objectiu d’impulsar projectes i Polítiques d’actuació comunes.
  5. Demanarem el canvi de nom de l’actual estació de tren Montcada i Reixac-Ripollet perquè la seva denominació sigui Montcada i Reixac Mas Rampinyo.
  6. Reactivar les relacions amb altres ajuntaments propers, especialment els adjacents, amb l’objectiu d’impulsar projectes o polítiques d’afectació.
  7. Actualitzarem els plans d’emergència municipal i les normatives en matèria de protecció civil.

TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN


  1. Promourem sistemes d’avaluació permanents i de retiment de comptes per tal d’informar de manera sistemàtica i rigorosa l’acció dels nostres governs locals amb criteris objectius i verificables.
  2. Posarem en marxa un mecanisme obert, participatiu, clar, adaptat i viable, d’avaluació de les polítiques públiques exercides al llarg del mandat, que contribueixi a la implementació de millores i correccions de les ja executades.

HISENDA


  1. Elaborarem, controlarem i farem el seguiment del Pla anual de control financer que recollirà les actuacions de control permanent i auditoria pública que s'hagin de dur a terme cada exercici (dotant de mitjans necessaris), i que s’integrarà dins de l’expedient del pressupost.
  2. Elaborarem el Pla anual d’acció que determini les mesures que s’han d’adoptar per tal d'esmenar les debilitats, deficiències, errors i els incompliments que es posin de manifest a l'informe resum del control intern. 
  3. Elaborarem un Pla estratègic de subvencions (obligatori en els annexos de l’expedient de pressupostos).
  4. Centralitzarem la gestió de la despesa en un únic àmbit, per a millorar l’eficiència.
  5. A través del nou programari de gestió tributària centralitzar tots els procediments de gestió tributària a partir de l’aprovació de les liquidacions, padrons i autoliquidacions, per a millorar l’eficiència.
  6. Iniciarem l’estudi per implementar comptabilitat per costos.
  7. Consolidarem la gestió pressupostària per programes.
  8. Automatitzar la vinculació entre els contractes i les factures electròniques corresponents.
  9. Implementarem les bestretes de caixa fixa.
  10. Aconseguirem la plena conciliació dels ingressos dels saldos pendents.
  11. Reduirem al mínim els terminis d’explotació de la gestió tributària i delegada de l’ORGT.
  12. Desplegarem el Portal web del contribuent a la ciutadania.
  13. Vetllarem per mantenir la contenció de la pressió fiscal.
  14. Impulsarem  mesures per disminuir pressió fiscal a col·lectius de vulnerabilitat.
  15. Mantenir-me nivell de tresoreria, flux de caixa, que permetin gestió sense tensions i garanteixi terminis de pagament a proveïdors.
  16. Continuarem reduint deute i mantenir-lo a un nivell sostenible i adequat a la inversió necessària al municipi.
  17. Elaborarem estudis de costos actualitzats per cada ordenança fiscal, per restablir el nivell d’ingressos i despeses de cada una d’elles.

CONTRACTACIÓ I COMPRES


  1. Crearem un sistema de contractació centralitzada de compres.
  2. Optimitzarem la contractació pública socialment responsable.
  3. Auditarem el compliment de les clàusules socials i mediambientals dels contractes.

TRANSFORMACIÓ DIGITAL


  1. Accelerarem tots els processos vinculats a la implantació de l’administració digital per convertir-nos en una administració pionera en aquest camp. 
  2. Impuls a la digitalització 4.0.
  3. Noves tecnologies: intel·ligència artificial.

ATENCIÓ CIUTADANA


  1. Impulsar la millora de l’atenció multicanal: presencial, telefònica i telemàtica.
  2. Suprimirem  la cita prèvia en el registre general de l’Ajuntament.
  3. Millorarem i actualitzarem la tramitació a través de la web municipal.
Darrera actualització: 31.10.2024 | 08:02
Darrera actualització: 31.10.2024 | 08:02