Una delegació municipal es va reunir ahir amb el president d'Adif a Madrid per tractar diferents temes ferroviaris vinculats al soterrament i a les estacions del municipi.
Una delegació municipal, integrada per l’alcalde, Bartolo Egea, el president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela, i la responsable d’aquest departament, Marta Bunyesch, van mantenir ahir a Madrid una trobada amb el president de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), Ángel Contreras. L'objectiu de la reunió era comentar l'estat de les obres i el calendari del soterrament de la R2, així com les actuacions del gestor ferroviari a l'estació de Moncada-Bifurcación (R3-R4-R7) - ja iniciades el gener del 2024-, on es realitzarà la remodelació de l'estació, la millora de l'accessibilitat, l'augment de les andanes i la reconfiguració de la platja de vies actuals. Vinculada a aquesta intervenció, Adif urbanitzarà un estacionament per a 100 places per a cotxes i motos, a la plaça de la Pedra, al costat de l'estació de tren.
Durant la trobada també es va anunciar que la licitació per realitzar les obres de millora de les andanes de l'estació de Montcada-Ripollet, on es construirà un pas soterrani de ciutat, es licitaran ben aviat. L'alcalde, Bartolo Egea, va valorar positivament la reunió amb el president d'Adif, que ocupa el càrrec des del mes de desembre del 2023. Egea va comentar que “ha estat una trobada molt interessant en què s'ha posat de manifest la gran inversió que Adif realitzarà al nostre municipi en els propers anys”.
La delegació municipal va preguntar al president d’Adif sobre l’adjudicació que ha realitzat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per a la redacció de l’estudi informatiu per avaluar el traçat del desdoblament de la R3 entre l’estació de Bifurcació i la de Mollet-Santa Rosa. Aquest estudi ha d'incorporar, com a mínim, tres opcions, que són: la duplicació del corredor actual (solució proposada al Pla de Rodalies); la connexió R3 a R2 al nus de Mollet; i la nova línia per fora dels nuclis urbans de Montcada i la Llagosta entrant per la nova estació de Santa Perpètua de Mogoda Riera de Caldes al By Pass. La delegació municipal va traslladar a Contreras que el consistori proposa una quarta opció i voldria que s'incorporés a la redacció de l'estudi informatiu per al desdoblament de l'R3.
Aquesta proposta contempla, aprofitant la gran disminució del volum de trànsit de la C17 i la possibilitat d'augmentar el de la C33, traslladar les vies de la línia R3 actual des de l'estació de Montcada-Bifurcació per una de les dues calçades de la C17 fins la sortida del municipi per la zona nord, a l'alçada del Pla de Matabous, on tornaria a connectar amb el recorregut en direcció a la Llagosta.
Aquesta proposta suposaria diferents avantatges per a Montcada i Reixac: l'eliminació de les vies que separen el barri de Mas Rampinyo amb Mas Duran, recuperant per al municipi unes 4 hectàrees d'espai públic per a vianants, bicicletes i zones verdes; cosir els barris del nord del municipi, solucionant així la manca d'espai per al desdoblament a la zona de l'estació de Sant Joan de les Abadesses al túnel i al pas sobre el pont metàl·lic sobre el Ripoll; i alliberar espais entre l'Institut Montserrat Miró i la C17, el túnel actual i el pont del Ripoll i destinar-los per a ús cívic de la ciutadania.
El president d’Adif es va comprometre a traslladar aquesta proposta al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, responsable de l’encàrrec de l’estudi.