La seguretat als passos a nivell durant les obres del soterrament i la solució a les esquerdes a edificis del carrer Carril són alguns dels temes que es van tractar a la reunió d’ahir a Madrid entre el consistori i Adif.
Una delegació municipal integrada per l’alcalde, Bartolo Egea, el president de l’Àrea Territorial i Mobilitat, Andreu Iruela, i la coordinadora del mateix departament, Marta Bunyesch, es van reunir amb el nou president de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), Pedro Marco, a les instal·lacions del gestor ferroviari a Madrid.
Durant la trobada els representants municipals van demanar més mesures de seguretat als passos a nivell durant les obres del soterrament de l’R2. Marco va afirmar que traslladarà aquest tema a Renfe i va anunciar que s’incrementarà la senyalització a la zona de pas.
L’alcalde, Bartolo Egea, i el president de l’Àrea Territorial i Mobilitat, Andreu Iruela, van valorar positivament la reunió i van traslladar al president d’Adif la invitació a visitar el municipi i conèixer in situ la situació de les obres.
Pel que fa a les esquerdes aparegudes a alguns pisos del carrer Carril, Adif va confirmar que s’està estudiant l’estat de l’estructures d’aquests edificis i del terrenys on es troben i va avançar que ja s’han començat a fer reparacions en alguns dels habitatges afectats. El president d’Adif va explicar que en breu els tècnics es reuniran amb els propietaris un cop estigui enllestida la diagnosi de l’estudi que està realitzant un expert en patologies estructurals.
El consistori també va reclamar que el Punt d’Informació i Atenció Ciutadana (PIAC) d’Adif ubicat a l’estació Montcada i Reixac gestioni també la tramitació de consultes i incidències de l’obra i no només sigui una oficina informativa del projecte.
Entre els temes tractats es va confirmar que s’han d’iniciar els tràmits administratius per tal de canviar el nom de l’estació Montcada-Ripollet per Montcada-Mas Rampinyo, una demanda històrica del consistori i la ciutadania. També es va confirmar que pròximament hi haurà una reunió dels tècnics municipals amb la Direcció General del sector ferroviari per tal que es tingui en compte la proposta del consistori a l’estudi informatiu del desdoblament de l’R3 al seu pas per Montcada i Reixac. L’Ajuntament proposa que el trajecte d’una de les direccions de la C17 s’utilitzi com a espai per desviar i soterrar les futures línies ferroviàries de l’R3 i que permetrien cohesionar el territori entre Mas Duran i Mas Rampinyo.