L'Adif qualifica el projecte del soterrament aportat per l'Ajuntament com una 'base sòlida per continuar treballant'

Dimecres, 22 de març de 2017

El projecte elaborat per Barcelona Regional, 'és una base sòlida per continuar treballant en el soterrament de la línia de Portbou al seu pas per Montcada i Reixac'. Aquestes han estat les paraules del president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Juan Bravo, expressades en la reunió que ha mantingut aquest dimecres, 22 de març, a la tarda amb una delegació montcadenca que s'ha desplaçat a Madrid, integrada per l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos; i el president i la coordinadora de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez i Marta Bunyesch, respectivament. El màxim responsable del'Adif s'ha compromès a tornar-se a reunir en tres setmanes amb la comissió tècnica, per valorar econòmicament l'estudi i establir el calendari del projecte.

L'alcaldessa s'ha mostrat molt positiva després de la reunió 'perquè hem sortit amb el compromís de mantenir una nova reunió en tres setmanes, per buscar solucions a alguns aspectes tècnics i tenir la valoració econòmica i fixar un cronograma', ha dit. El projecte presentant pels consistoris montcadencs i barceloní, que redueix el cost del soterrament a la meitat, ha estat molt ben rebut per l'Adif i el Ministeri, sobre el qual s'han de concretar alguns aspectes com el pas sota la C-33 i la compatibilitat de les obres amb el trànsit ferroviari. El president de l'Àrea Territorial ha afirmat que 'estem fent la feina i no ens aturarem fins a culminar el soterrament' i ha afegit que 's'han desbloquejat les dificultats tècniques i ara hem de fixar les properes dates d'actuacions i el pressupost'.

Per part del Ministeri de Foment, a la reunió d'aquest dimecres han assistit el subdirector general de Planificació, Jorge Ballesteros; la directora general d'Explotació i Construcció de l'Adif, Isabel Pardo, i la directora de Projectes d'Alta Velocitat, María Luisa Domínguez. La delegació montcadenca ha estat acompanyada pel secretari general d'Infraestructures, Ricard Font; el director general de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores; el gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, i el director general de la societat Barcelona-Sagrera-Alta Velocitat, Joan Baltà, a més dels redactors del projecte.

Darrera actualització: 6.06.2018 | 11:07