Avui han començat les obres del soterrament de l’R2 al seu pas Montcada i Reixac, una reivindicació de la ciutadania de més de 30 anys. Els membres de la Taula del soterrament han assistit a l’inici de l’actuació al barri de La Ribera, que està previst afectin més de 4 quilòmetres i que durin 7 anys
Ara sí, soterrem’ és l’eslògan escollit pel consistori per celebrar que les obres del soterrament de l’R2 ja han començat. Aquest matí, els operaris de la Unió Temporal d’Empreses (UTE Montcada) han iniciat les obres al barri de La Ribera, que ja tenen algunes afectacions en el trànsit viari als carrers Horts, Aigües, Conca i Llevant. Aquestes primeres actuacions consisteixen en fer cales per comprovar les afectacions a les xarxes de gas, enllumenat i clavegueram. A aquest inici d’obres han assistit l’alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, acompanyats de la Taula del soterrament –integrada pels portaveus de l’equip de govern i de l’oposició i els representants de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total. Egea ha destacat que “avui és un dia històric per a Montcada i Reixac i per fi comencen les obres del soterrament, unes obres que ens han de permetre cohesionar social i territorialment el nostre municipi”. L’alcalde també ha afirmat que “seran 7 anys de molèsties provocades per les obres i per això demano paciència i comprensió al veïnat amb l’objectiu que, un cop finalitzi la intervenció, tinguem una ciutat millor”. La setmana passada l’Ajuntament ja va informar diferents associacions de veïns sobre aquestes obres i les principals afectacions viàries. El soterrament de l’R2 suposa la integració del ferrocarril a Montcada i Reixac. El seu preu d’adjudicació és de 540 milions d’euros i el termini d'execució és de 72 mesos. L’obra suposarà la construcció d’un túnel amb una longitud aproximada de 4 km inclosa l'estació. El túnel s'inicia al barri de Can sant Joan i finalitza després de travessar el riu Ripoll i l'autopista C.-33. Es combinarà dos mètodes d'excavació; en mina (entre Vallbona i el barri de La Ribera) i entre pantalles (entre La Ribera i el polígon Pla d’en Coll). El túnel arribarà a una profunditat màxima, uns 35 metres, per evitar interrompre el flux d'aigua de l'aqüífer. L’obra preveu la construcció d’una nova estació subterrània en les proximitats de l'estació actual, que comptarà amb tres vies i dues andanes laterals. La via central, sense anda, serà utilitzada per composicions de trens regionals sense aturada. L'edifici a peu de carrer tindrà accés des del carrer Guadiana i des del passeig que es crearà sobre la llosa de les vies actuals.