Marc estratègic del Servei
Breu descripció del Servei
L’Arxiu Municipal de Montcada i Reixac (AMMIR) a través de l’aplicació de les polítiques de gestió documental recollides als seus instruments tècnics (reglament, sistema de classificació, sistema de transferències, normativa de disposició i accés, i calendari de preservació), gestiona la documentació produïda per l’Ajuntament, facilitant-ne l’accés tan a la ciutadania i possibilitant l’exercici de drets d’accés i contribuint a la transparència adminstrativa.
Així mateix l’Arxiu Municipal de Montcada i Reixac vetlla per la preservació i la difusió del patrimoni documental de la ciutat a través de l’impuls del tractament arxivístic, l’ingrés de fons rellevants pel municipi i establint acords i convenis de col·laboració amb altres entitats i organitzacions públiques o privades amb l’objectiu de preservar la memòria de la ciutat i facilitar la recerca, la reutilització de dades i el coneixement de la història col·lectiva.
Web del servei
www.montcada.cat / https://www.montcada.cat/ajuntament/arxiu-municipal/
Legislació aplicable
Normativa específica:
Normativa general:
Relació de les línies de servei que es presten
Àrea i unitat responsable
Àrea de Serveis Generals. Servei de Sistemes d’Informació, Comunicació i Gestió.
Equip tècnic
Altres unitats implicades
Tots els serveis municipals
Canals de prestació, adreces i horaris
Persones destinatàries
Ciutadania en general
Com s’ha de sol·licitar el Servei
Cal sol·licitar Cita prèvia per: arxiumunicipal@montcada.org
Cost per a l’usuari/a (condicions d’accés)
Servei gratuït per la ciutadania
Cost del Servei
107.395,94 € euros (any 2023)
Canals de participació de l'usuari/a i eines de retorn de la participació
Canals de presentació de suggeriments, queixes i reclamacions
Termini de resposta dels suggeriments, queixes i reclamacions
10 dies hàbils.
Drets i deures de les persones usuàries
Teniu dret a:
Heu de complir amb el deure de:
Compromisos de qualitat i mesures d’esmena davant d’incompliments
En cas d’incompliment dels compromisos 1, 2, 3, 4 s’informarà a la persona interessada dels motius d’aquest incompliment i, si es cau, s’indicaran les mesures correctores que s’han emprès. En cas d’incompliment dels compromisos 5 i 6 es realitzarà una publicació exposant a la ciutadania els motius dels incompliments i les mesures correctores que es prendran per tal d’assolir els compromisos en el futur.
Formes de consulta del seguiment de la carta
Portal de transparència, nota informativa (noticia) al web municipal, difusió per les xarxes socials (facebook, instagram). Enquesta anual
Periodicitat de difusió de la carta
Anualment es publicarà un informe global sobre el compliment dels compromisos de qualitat de la Carta
Data d’entrada en vigor de la carta
Aprovada en la Junta de Govern Local del 20 de febrer de 2023
Data de revisió/actualització
Data d'actualització, mínim cada 2 anys