Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
20.01.2025 | 15:37
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i tràmits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Govern
L'alcalde
Àrees i regidories
Informació dels regidors/es
Organigrama de l'ens
Retiment de comptes
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Agenda política
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Dori Alcalá - Regidora PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda política
Grups municipals
Cartipàs: organització política
Tècnics municipals
Pressupostos i gestió econòmica
Organismes dependents o vinculats
Resolucions judicials
Ple municipal
Junta de govern local
Comissions informatives
Convocatòries de selecció de personal
Oferta pública
Interinatges
Borses de treball
Altres processos
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Seu electrònica
Transparència
Responsable de comunicació municipal
Plans estratègics municipals
Òrgans de participació
Codi de conducta dels alts càrrecs
Pla de Mesures Antifrau
Dades obertes
Catàleg de serveis
Cartes de Serveis
Anuncis / Edictes
Perfil de Contractant
Planejament urbanístic
Gestió urbanística
Arxiu Municipal
Servei de consulta
Pla director
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Cerca de víctimes i persones desaparegudes
Memòria democràtica
Memòries anuals
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Assessorament Treball de Recerca
Exposicions
Activitats educatives
Itineraris culturals
Dia Internacional dels Arxius
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanística
Serveis i tràmits
Oficines municipals
Tràmits i gestions
Sol·licitud genèrica
Carpeta ciutadana
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Notificacions electròniques
Verificació de documents electrònics
Calendari fiscal
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Recollida de mobles i voluminosos
Farmàcies de guàrdia
El municipi
Com arribar
Plànol
Guia del municipi
Equipaments
Entitats i associacions
Emergències
Informació del municipi
Presentació de la ciutat
Història
El municipi en xifres
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Informació geogràfica
Actualitat
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
Temes
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primària
Educació Secundària
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa
Emprenedoria
Comerç
Turisme
Formació
Polígons industrials
Agents col·laboradors
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
Polítiques d'inclusió
Protecció Civil
Servei Local de Català
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
El projecte
Afectacions
Cronologia del projecte de soterrament de la línia de Portbou
Més notícies del soterrament
Als mitjans
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
Vuit comunitats de propietaris de La Ribera ja han decidit rehabilitar els seus edificis gràcies a la Llei de barris
Dilluns, 31 de març de 2008
El Punt d'informació sobre les intervencions als edificis, ubicat a l'Oficina Gestora del Pla Integral de La Ribera (C. Llevant, 10), atén tota mena de consultes sobre la rehabilitació dels elements comuns en els blocs d'habitatges, així com la instal·lació d'ascensor, i gestiona la sol·licitud de les ajudes que atorguen les administracions.
Després de dos primers mesos que el principal treball va ser donar a conèixer el nou servei -fruit d'un conveni amb la Cambra de la Propietat de Sabadell i Comarca-, des de gener les consultes van en augment.
El camí que culminarà amb la rehabilitació i/o instal·lació d'ascensor comença amb la sol·licitud per part del representant de la comunitat de propietaris d'una reunió amb l'arquitecta de l'Oficina Gestora.
L'oficina disposa de les prediagnosis de tots els blocs de La Ribera, elaborades pel Laboratori d'Edificació de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB), i que compleixen la funció de Test de l'Edifici (TEDI), document imprescindible per sol·licitar subvencions públiques. Contempla les deficiències detectades i una valoració aproximada del cost de les obres necessàries.
Amb aquesta informació en el seu poder, el/la president/a de la comunitat realitza un primer sondeig entre els seus veïns i, si hi ha interès en l'actuació, torna a l'Oficina Gestora per preparar la convocatòria d'una reunió de propietaris.
La reunió pot tenir lloc al Centre Cívic La Ribera, amb el suport (si els veïns estan d'acord) del personal tècnic de l'Oficina Gestora. Si la majoria dels propietaris decideix intervenir en el seu edifici, la comunitat delega a l'Ajuntament la redacció del projecte tècnic, que, a més, s'encarrega de la recerca de tres empreses qualificades per a l'execució de les obres. En qualsevol cas, cada comunitat pot buscar altres alternatives, ja que l'actuació és una iniciativa pròpia.
Una vegada rebuts els pressupostos, es convoca una segona reunió, en què la comunitat escull l'empresa que executarà les obres i es compromet a realitzar el pagament del 30% del cost total. Amb l'aprovació del pressupost, l'Oficina Gestora fa la tramitació de les ajudes públiques, que cobreixen el 70% restant.
També és aquest el moment perquè els particulars puguin tramitar les ajudes complementàries que atorga l'Ajuntament a aquelles persones que no puguin fer front a la quantitat que, per coeficient, els correspongui pagar (que en cap cas superarà el 30% del cost total de les obres).
A més, per fer el pagament de la quota corresponent, els veïns de La Ribera tindran la possibilitat d'accedir als crèdits tous que l'Ajuntament ha negociat amb La Caixa.
En els casos que existeixin problemes de morositat, l'advocat de l'Oficina Gestora ofereix a la Comunitat de propietaris assessorament sobre els tràmits legals a realitzar, de manera que no suposin un problema per portar a terme la intervenció.
De les deu comunitats que han iniciat el procés, només dos han rebutjat continuar endavant, però això no suposa descartar definitivament l'actuació si posteriorment els propietaris canvien d'opinió.
De les altres vuit, cinc han decidit rehabilitar elements comuns i instal·lar ascensor, mentre que les altres tres únicament faran la rehabilitació (dues d'elles ja tenen ascensor). Les dues primeres obres està previst que comencin properament, als blocs ubicats a plaça de la Ribera 9 i carrer de les Aigües 23.
El primer compta amb 26 habitatges i cinc locals. La intervenció suposarà una rehabilitació integral de l'edifici, amb un cost de 411.294 euros, dels quals els propietaris només n'hauran d'assumir 123.388.
El bloc del carrer de les Aigües 23 té 22 habitatges i dos locals. La intervenció inclou tant la rehabilitació dels elements comuns com la instal·lació d'ascensor, amb un cost de 353.923 euros, dels quals els propietaris n'assumiran 106.177.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:30
edifici ribera 9