L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i alguns dels regidors i regidores del consistori van visitar ahir l'estat de les obres del túnel de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) que ha de creuar Montcada i Reixac. La delegació municipal va aprofitar una parada tècnica de manteniment de la perforadora per veure les instal·lacions. La màquina continua aturada a causa dels treballs de reparació i substitució d'alguns dels capçals i dels talls. Aquesta operació s'allargarà 4 setmanes més de la previsió i inicial i tornarà a posar-se en marxa a meitat de juliol.Actualment la tuneladora ja ha arribat el parc de les Aigües en direcció Barcelona i ha realitzat el 66% del total de l'actuació. El grup ha accedit al túnel des del pou d'atac, ubicat als terrenys de la confluència dels rius Besòs i Ripoll, i s'ha desplaçat per l'interior en un tren de vagonetes fins el punt més baix de tot el recorregut, que es troba ubicat al parc de les Aigües, a 55 metres de profunditat. En aquest lloc es troba el primer dels pous de ventilació i seguretat que s'han de construir al llarg de la infraestructura soterrada a Montcada i Reixac. La delegació ha vist la perforadora, que té una llargada de 105 metres i un diàmetre d'11 metres, i ha rebut les explicacions tècniques dels responsables de l'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif). El tram comprés entre Trinitat i Montcada i Reixac està pressupostat en 127.653.245 euros. Les obres les realitza la UTE AVE Trinitat i està formada per les empreses Copesa, Isolux Corsán i Vias, sota la direcció de l'Adif. La longitud total d'aquest tram de la LAV és de 4.754 metres. D'aquests, 3.709 metres corresponen al túnel sota el municipi (3.017 realitzats amb tuneladora i 692 construïts entre pantalles). La resta, 1.045, aniran per la superfície en terrenys de Barcelona.