Una exposició mostra la història de 24 científiques invisibilitzades per raó de gènere

Dijous, 10 de febrer de 2022

La proposta, del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, comença el seu recorregut a Montcada i Reixac al Centre Cívic Can Cuiàs, equipament que el dia 11 ofereix una xerrada sobre el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

El Centre Cívic Can Cuiàs (Geranis, sn)  acollirà durant tot el mes de febrer l’exposició ‘(In)visibles i (O)cultes, produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), que està promovent diverses accions per fer visibles les dones en diversos àmbits, en aquest cas, el de la ciència. La mostra recupera al vida de 24 científiques de països d’arreu del món que, des de l’Antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, han estat silenciades, relegades o directament esborrades de la història de la ciència per raó de gènere.

La mostra, amb llenguatge inclusiu i textos adaptats a la lectura fàcil, consta d’una vintena de plafons informatius, i al llarg d’aquest any visitarà altres equipament. L’estrena a Can Cuiàs coincideix amb  la xerrada ‘Dones i física’, aquest divendres, 11 de febrer (19.30 h), que es farà al centre cívic del barri, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. L’acte anirà a càrrec d’Ángel Márquez, físic i tècnic de protecció radiològica, que farà un recorregut per les figures científiques més influents de la física. Per assistir-hi, es recomana fer inscripció prèvia contactant amb el Centre Cívic (centreciviccancuias@montcada.org/ 935 758 705).

Darrera actualització: 10.02.2022 | 10:48