Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
CatalÃ
CastellÃ
Anglès
Alemany
Francès
24.01.2025 | 07:47
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i trà mits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Govern
L'alcalde
Àrees i regidories
Informació dels regidors/es
Organigrama de l'ens
Retiment de comptes
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Agenda polÃtica
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Dori Alcalá - Regidora PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda polÃtica
Grups municipals
Cartipà s: organització polÃtica
Tècnics municipals
Pressupostos i gestió econòmica
Organismes dependents o vinculats
Resolucions judicials
Ple municipal
Junta de govern local
Comissions informatives
Convocatòries de selecció de personal
Oferta pública
Interinatges
Borses de treball
Altres processos
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Seu electrònica
Transparència
Responsable de comunicació municipal
Plans estratègics municipals
Òrgans de participació
Codi de conducta dels alts cà rrecs
Pla de Mesures Antifrau
Dades obertes
Catà leg de serveis
Cartes de Serveis
Anuncis / Edictes
Perfil de Contractant
Planejament urbanÃstic
Gestió urbanÃstica
Arxiu Municipal
Servei de consulta
Pla director
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Cerca de vÃctimes i persones desaparegudes
Memòria democrà tica
Memòries anuals
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Assessorament Treball de Recerca
Exposicions
Activitats educatives
Itineraris culturals
Dia Internacional dels Arxius
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanÃstica
Serveis i trà mits
Oficines municipals
Trà mits i gestions
Sol·licitud genèrica
Carpeta ciutadana
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Notificacions electròniques
Verificació de documents electrònics
Calendari fiscal
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Recollida de mobles i voluminosos
Farmà cies de guà rdia
El municipi
Com arribar
Plà nol
Guia del municipi
Equipaments
Entitats i associacions
Emergències
Informació del municipi
Presentació de la ciutat
Història
El municipi en xifres
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Informació geogrà fica
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Temes
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Jornades i activitats de Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primà ria
Educació Secundà ria
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa
Emprenedoria
Comerç
Turisme
Formació
PolÃgons industrials
Agents col·laboradors
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
PolÃtiques d'inclusió
Protecció Civil
Servei Local de CatalÃ
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
El projecte
Afectacions
Cronologia del projecte de soterrament de la lÃnia de Portbou
Més notÃcies del soterrament
Als mitjans
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Tres de cada quatre comunitats de La Ribera decideixen rehabilitar el seu edifici
Dimarts, 30 de juny de 2009
Els veïns del número 9 de la plaça de La Ribera gaudiran molt aviat del seu edifici rehabilitat. Les obres, que van començar a mitjan març, avancen segons el previst, de manera que finalitzaran a principi de setembre. Es tracta de la segona actuació d'aquest tipus emmarcada en el Pla Integral de La Ribera, després de la duta a terme al carrer de les Aigües 23.
Fins al moment, el programa per a la rehabilitació dels elements comuns dels edificis ha obtingut molt bona acollida entre les comunitats de propietaris. De les 41 que hi ha a La Ribera, 30 han decidit portar a terme l'actuació aprofitant les ajudes de la Llei de barris, i 14 d'elles també instal·laran ascensor.
Hi ha una obra acabada, una altra en execució i quatre pendents d'inici (Conca 2, 5, 6 i 7). A més, sis comunitats han adjudicat ja les obres a l'empresa que les realitzarà , cinc projectes estan pendents de sol·licitud de pressupostos per a l'execució, i hi ha 13 projectes més en procés de redacció. El gruix de les obres s'executarà durant l'any que ve i el següent. Si bé el Pla Integral de La Ribera estava previst que s'enllestÃs durant aquest any, l'Ajuntament de Montcada i Reixac ha demanat una pròrroga de dos anys a la Generalitat per tal de poder completar totes les actuacions previstes.
Grà cies a la Llei de barris, l'Ajuntament i la Generalitat assumeixen el 70% del cost total de les obres als edificis i totes les despeses associades, com l'aixecament de plà nols, cates i redacció de projecte, l'estudi de seguretat i salut, la direcció d'obra i la coordinació de seguretat en fase d'execució. A més, la comunitat de propietaris queda exempta del pagament de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, la taxa de llicència d'obres i les taxes d'ocupació del domini públic.
L'Oficina Gestora del Pla Integral de La Ribera, ubicada al centre CÃvic (C. Llevant, 10) ofereix, de manera gratuïta, tot l'assessorament necessari i s'encarrega de tots els trà mits administratius. Per a aquesta tasca compta amb el suport de la Cambra de la Propietat de Sabadell i Comarca, amb la qual l'Ajuntament va establir un conveni de col·laboració que ara ha estat prorrogat i ampliat, tenint en compte el gran volum de treball que suposa la tramitació d'una trentena de projectes de rehabilitació i l'assessorament a les comunitats de propietaris.
El bloc ubicat a plaça de la Ribera 9 compta amb 26 habitatges i cinc locals distribuïts en cinc plantes més planta baixa. Les obres de rehabilitació contemplen la reforma completa de la façana amb materials aïllants, que inclou un sanejament total, la fixació de poliestirè expandit, col·locació d'armadura de fibra de vidre, aplicació de revestiment continu i reforç de les cantonades.
S'està fent la reparació del frontal voladÃs, aixà com de les esquerdes i fissures dels paraments exteriors. També s'està intervenint en les baranes de la façana i s'han resolt els problemes d'humitat dels balcons. La coberta de l'edifici ja s'ha arreglat, incorporant aïllament tèrmic. En els patis interiors s'han resolt les deficiències constructives i s'han pintat. Finalment, s'estan substituint els baixants de l'aigua.
El regidor delegat del Pla Integral de La Ribera, Carles Guijarro, ha destacat l'ambició del programa de rehabilitació dels edificis de La Ribera.
"És una oportunitat única que val la pena aprofitar. Els blocs són vells i necessiten una reforma. La majoria del barri ho ha entès i, després de comprovar l'èxit de la primera intervenció, moltes altres comunitats s'han animat a iniciar el procés aprofitant les ajudes que ofereixen l'Ajuntament i la Generalitat"
.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:39
Obres plaça Ribera 9