Els treballs de muntatge d'un viaducte per al carril bus-VAO a la C-58 comportaran afectacions al trànsit a la C-17, en el tram ubicat entre la rotonda de Can Sant Joan i l'entrada de Barcelona, aquesta nit. Es tancaran a la circulació els dos carrils d'entrada a Barcelona, entre les 23h de dilluns, 23 de abril, i les 5,30h de dimarts 24. El trànsit de vehicles es desviarà per l'N-150 i la C-58. L'itinerari alternatiu per anar a Barcelona serà accedir a l'N-150 des de la C-17 fins al nus de Ripollet-Cerdanyola-Montcada, per tal d'incorporar-se a la C-58 fins a Barcelona. D'altra banda, des de l'N-150 es pot accedir al polígon de Can Cuiàs per tal de dirigir-se cap als barris de Ciutat Meridiana i Vallbona.
Les tasques de muntatge de l'estructura auxiliar necessària per a l'execució d'un tram del nou viaducte de la C-58 proper a la C-17 requeriran el tancament, per motius de seguretat viària, d'aquests dos carrils d'entrada a Barcelona. El viaducte que s'està muntant en el marc de les obres del carril bus-Vao té una longitud de 810 metres. El viaducte s'està muntant tram a tram, mitjançant una màquina llençabigues que es va recolzant sobre les piles ja construïdes. Actualment, ja s'han executat 11 dels 16 que conformen el viaducte.
El carril d'ús exclusiu per autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) discorrerà segregat de la resta de carrils de la C-58, per l'actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. La previsió és que els treballs concloguin l'estiu vinent i un cop finalitzades, s'iniciarà el període de proves de funcionament del carril bus-VAO. La construcció ha estat encarregada a l'empresa pública Tabasa. El projecte compta amb un pressupost de 80 milions d'euros i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.