La primera setmana de març s'iniciarà el gruix dels treballs de connexió de la C-17, a través d'un pas elevat i una macrorotonda, amb la N-150. Aquesta obra va lligada al soterrament de 800 metres de la carretera al seu pas per la plaça Espanya de Mas Rampinyo que va finalitzar el passat 8 de juny de 2009. La previsió inicial de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya era que aquestes dues obres s'haguessin realitzat de forma simultània però, per motius tècnics, la part que afectava a la cruïlla de la carretera N-150 s'ha hagut de posposar. Les dues actuacions les realitza l'empresa constructora ISOLUX-CORSÁN, sota la Direcció de TEC-4 Ingenieros Consultores per un import total de 33,5 milions d'euros. L'objectiu d'aquesta actuació és millorar l'actual encreuament amb semàfors entre la C-17 i la N-150, i que permet l'accés als barri barceloní de Vallbona, als montcadencs de Can Sant Joan i Can Cuiàs i a la carretera que es dirigeix a Cerdanyola. Amb aquesta intervenció, que es preveu duri dos anys, es millorarà substancialment la seguretat viària en un dels principals accessos d'entrada i sortida a Barcelona, per on diàriament circulen més de 51.000 vehicles. L'alcalde de Montcada i Reixac ha destacat que "un cop solucionat el nus de trànsit a la plaça d'Espanya ara s'ha de actuar en aquesta cruïlla que és un punt negre de contaminació acústica i ambiental a Montcada i Reixac". L'alcalde s'ha mostrat molt satisfet amb l'inici imminent de les obres i ha explicat ¿que per fi deixarem de ser notícia diàriament per les retencions de trànsit¿. La rotonda es farà en el punt actual de la intersecció i al nivell de l'encreuament actual, que permetrà regular els trànsit secundari dels vehicles que es dirigeixin a Can Cuiàs i Can Sant Joan i dels que vulguin entrar o sortir a la N-150. El tronc central de la C-17 passarà per sobre de la rotonda i s'aixecarà en un tram d'uns 1.100 metres per donar continuïtat al trànsit de pas. La rotonda, que tindrà un diàmetre exterior de 60 metres i la seva calçada anular estarà formada per dos carrils de quatre metres, permetrà que s'eliminin els actuals semàfors.Aquesta setmana ja han començat els treballs previs amb la instal·lació de tanques d'obra. Segons les previsions del Gestor d'Infraestructures (GISA), responsable de l'actuació, les obres es desenvoluparan en 5 grans fases. Durant la primera, que s'inicia el proper 1 de març i finalitzarà en tres mesos aproximadament, s'iniciaran les feines per guanyar espai al lateral de la carretera nacional en sentit Granollers per construir un mur i desviar el trànsit. També es tallarà, durant un any, l'accés al pas inferior de la C-17 que uneix el polígon industrial de Can Cuiàs amb Vallbona. A continuació, es realitzarà una rotonda provisional. El trànsit en sentit Granollers es desplaçarà pel lateral i permetrà treballar al tronc central. El camí de terra d'accés des de Vallbona a la C-17 quedarà totalment suprimit i la marquesina d'autobús del Sagalés a la nacional s'haurà de traslladar a un altre punt.La tercera fase, prevista per al setembre, obligarà a desviar el trànsit en sentit Barcelona a la part interior de l'actual carretera per construir els murs exteriors i una pèrgola de formigó sobre la línia de tren de la línia de Manresa.A final d'any estan previstos els treballs més importants a la part interior de la carretera i el trànsit circularà pels laterals del tronc central.Finalment, l'última actuació suposarà l'eliminació del trànsit per la rotonda per tal d'instal·lar en aquest espai les pilones que suportaran el viaducte aeri per on passarà la C-17. Es construiran uns murs de 8 metres d'alçada en el punt més alt, que permetran guanyar l'alçada a la carretera.