Signat el conveni entre la Mancomunitat i Càritas per posar en marxa un Servei de Mediació Hipotecària

Dijous, 5 de juliol de 2012
La Mancomunitat Intermunicipal de Cerdanyola, Ripollet i Montcada i Reixac i Càritas, han signat aquest matí un conveni per posar en marxa el Servei de Mediació Hipotecària, des d' on s'oferiran suport a les famílies del tres municipis que es troben en situació de greu dificultat en el pagament dels habitatges i que corren risc de desnonament. A l'acte de signatura del conveni, que ha tingut lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, hi han assistit els edils de Montcada i Reixac, Cerdanyola i Ripollet, María Elena Pérez, Carme Carmona i Juan Parralejo, respectivament, el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Jordi Roglà, la responsable dels Serveis de Mediació de l'Habitatge de Càritas Diocesana Barcelona, Carme Trilla i l'advocada que ofereix els seus serveis voluntàriament als afectats hipotecaris del tres municipis, Mireia Ingla.

L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha valorat molt positivament aquest acord que "permetrà establir un marc estable de relació amb Càritas per tal d'unir esforços i reforçar els sistemes de mediació entre les famílies i les entitats financeres". Per la seva part, l'alcaldessa de Cerdanyola i actual presidenta de la Mancomunitat, Carme Carmona, ha destacat que "el conveni és un pas més en el treball que s'està fent als municipis per ajudar a les persones que es poden veure afectades per situacions de risc residencial". Tots tres edils han agraït a Càritas la seva col·laboració perquè aportarà qualitat al servei i implicarà una gran esforç per a l'entitat, la qual també podrà concedir ajuts econòmics puntuals en els casos que ho consideri oportú.

S'hi podran adreçar al Servei les persones amb problemes de pagament de les hipoteques i en risc de ser desnonades. Aquestes seran ateses per un professional, que estudiarà el cas i farà una proposta d'actuació. Treballaran en aquest servei 32 voluntaris i voluntàries, professionals de diversos perfils, entre els quals destaquen: extreballladors d'entitats bancàries, advocats experts en temes d'habitatge, economistes, arquitectes que realitzen activitats de recerca i valoració de lloguer social, entre d'altres.

L'objectiu últim del Servei és evitar que la pèrdua de l'habitatge acabi abocant les persones a l'exclusió social i que tothom pugui tenir opcions de tenir un lloc on viure dignament.
Darrera actualització: 5.06.2018 | 12:42