Segona edició de la jornada formativa per a professionals de l’educació i famílies sobre trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA)

Divendres, 11 de març de 2022

L’activitat tindrà lloc el 2 d’abril a l’Auditori Municipal i cal fer inscripció prèvia fins al 25 de març com a màxim.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac organitza el 2 d’abril la segona edició de la jornada formativa sobre trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA), adreçada a professionals de l’educació i a famílies, amb el lema ‘Com acompanyem al Trastorn de l’Espectre de l’Autisme a l’escola i a la comunitat?

La sessió tindrà lloc a l’Auditori Municipal (pl. Església, 12), de 9.30 a 15 h, i anirà a càrrec de la formadora i psicòloga clínica i social Marlene Horna. Llicenciada en Psicologia Clínica i Social, Diploma d’Estudis Avançats i Màster en Atenció Precoç per la Universitat de Santiago de Compostel·la. La ponent compta amb una àmplia experiència professional, donant suport a persones amb TEA i a les seves famílies en entorns naturals.

En aquestes jornades parlarem de com acompanyar als infants amb TEA, des de les escoles i de la família, però no ens centrarem nomes en l’etapa escolar, si no que incorporem també l’acompanyament en l’àmbit comunitari’, ha explicat la regidora d’Educació, Jessica Segovia. Per participar a la jornada cal fer inscripció prèvia abans del 25 de març. Les famílies han d’enviar un correu electrònic a educacio@montcada.org i el professorat han de reservar plaça mitjançant un formulari a https://serveiseducatius.xtec.cat/vallesoccidental6/

La jornada pretén aprofundir en la comprensió del TEA i el seu estil cognitiu, així com posar en valor les seves fortaleses i a la vegada les seves necessitats. Es parlarà de com des dels entorns naturals, entorns pròxims a l’infant (escola, la família  i  la comunitat) se’ls pot acompanyar en la seva autonomia. No només es parlarà de l’àmbit acadèmic  sinó que també es ressaltarà la importància de la comunitat com a agent d’acompanyament.

Els objectius de la jornada són comprendre i empatitzar amb els infants i joves en l'espectre de l'autisme, valorar la importància de treballar habilitats funcionals per a la persona en els seus contextos naturals, aprendre estratègies generals de suport en diferents contextos, tenir present la importància de proporcionar experiències i oportunitats per promoure un bon desenvolupament i promoure entorns facilitadors de relacions positives amb els altres.

Darrera actualització: 11.03.2022 | 14:06