Satisfacció per l'inici del procés per crear el Tramvallès entre Montcada i Reixac i la UAB

Dimecres, 10 de febrer de 2010
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha fet una valoració positiva de la decisió de la Generalitat de Catalunya de treure a licitació, a través de GISA, l'elaboració dels estudis informatiu i d'impacte ambiental del Tramvallès, la línia de tramvia que comunicarà Montcada i Reixac amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), passant per Ripollet i Cerdanyola. "És una molt bona notícia perquè s'inicia per fi el procés que suposarà una millora substancial de les connexions amb transport públic de Montcada i Reixac amb els municipis de l'entorn. El tramvia és un mitjà ràpid, modern i sostenible, ideal per implementar en aquest àmbit de l'àrea metropolitana".

La futura línia enllaçarà amb la xarxa de Rodalies Renfe a les estacions de Cerdanyola, Cerdanyola - Universitat, Montcada - Ripollet (Mas Rampinyo), i Montcada - Santa Maria (Terra Nostra), i amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a la UAB, de manera que a més de millorar la comunicació entre els municipis d'aquesta zona del Vallès, potenciarà les connexions amb la resta de la comarca i amb la ciutat de Barcelona. Arrizabalaga ha afirmat que "aquesta és una proposta embrionària i estem a favor en la filosofia del projecte però no en la forma". L'alcalde ha afegit que "entenem que aquest nou transport no ha de suposar una nova barrera arquitectònica per al municipi i ha de donar servei intern també a tots els barris de Montcada i Reixac".

Segons les especificacions prèvies a la redacció de l'estudi informatiu, el Tramvallès tindrà una longitud aproximada de deu quilòmetres i disposarà d'entre 12 i 18 parades, incloent-hi els intercanviadors amb Rodalies i FGC. Un cop adjudicada la seva redacció, els documents hauran d'estar enllestits en un termini de sis mesos.

L'alcalde ha aprofitat l'anunci de la Generalitat per recordar que l'Ajuntament s'oposa a la construcció del túnel sota el Turó de Montcada, previst en el Pla de Rodalies 2010-2015 que executa l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). Aquesta actuació permetria reduir el temps de trajecte dels trens que circulen entre Barcelona i Sabadell i facilitar la integració del Tramvallès amb la xarxa de Rodalies, però posaria en perill la freqüència de pas dels trens per Montcada i Reixac. "La nostra posició respecte al túnel del Turó no ha variat. Hi estem en contra perquè no és una infraestructura necessària, que perjudicaria als usuaris de les estacions de Montcada Centre i Terra Nostra, i perquè el Turó ja ha patit prou agressions", assenyala Arrizabalaga.
Darrera actualització: 4.06.2018 | 13:35