Restriccions al trànsit de vehicles del carrer Joaquim Castellví

Divendres, 31 de gener de 2014

Les obres per transformar l'actual carrer Mossèn Castellví obligaran a fer restriccions en el trànsit a partir de la propera setmana. L'actuació, que permetrà crear un gran passeig més ample i més segur per als vianants, tindrà una durada de 6 mesos. Durant aquest període, el carrer passarà a tenir un únic sentit de circulació i els vehicles circularan només en direcció a la Font Pudenta.

Plano desvio obras Mossèn Joaquim Castellví

El carrer Mossèn Castellví és un vial que utilitzen diàriament multitud de vehicles per a anar o venir d'uns barris a altres i a polígons industrials. Mossèn Castellví estarà tallat a la circulació de cotxes -en sentit Montcada Centre- des del carrer Quarters fins a Sant Josep. També estarà tallada la sortida de la C17 a Joaquim Castellví. La presidenta de l'Àrea Interna, M. Carmen Porro, ha explicat que "les obres a la via pública acostumen a tenir molèsties per als conductors però s'ha intentat que aquesta actuació tingui la mínima afectació possible en el trànsit".

La Policia Local recomana dos itineraris alternatius per als conductors que vulguin dirigir-se al centre des dels barris de la Font Pudenta i Terra Nostra: fer ús de la Carretera Vella o agafar la C17 fins a la sortida de la plaça Espanya i continuar per la rambla dels Països Catalans i pel pont de La Salle. Per la seva banda, els conductors que surtin del casc antic del municipi ho faran pel carrer Sant Josep o per la Baixada de Santa Engràcia, que tindrà un gir obligatori a l'esquerra. Durant tot aquest període s'habilitarà un pas per als vianants pel carrer Joaquim Castellví.

El president de l'Àrea de Política Territorial, Juan Parra, ha afirmat que "aquesta era una obra molt necessària perquè és un lloc per on passen diàriament molts ciutadans per anar al camp de futbol, a l'institut, al pavelló o al casal de gent gran, entre d'altres" i ha afegit que "l'objectiu final de la intervenció és millorar la seguretat dels vianants i dels conductors en aquest carrer i per això demanem la seva comprensió mentre durin les obres".

El projecte preveu que el nou passeig tingui en la majoria de trams una amplada entre els 3 i els 6 metres, que s'aconseguirà amb la construcció d'una volada sobre la llera del riu Ripoll que permetrà guanyar més espais per als vianants. Al llarg dels 530 metres del passeig, s'hi instal·laran zones d'estada amb bancs de fusta massissa i papereres; nous fanals de doble alçada amb lluminàries led; i també es renovarà i es plantaran noves zones verdes. La barana de protecció del passeig amb el riu Ripoll combinarà trams de formigó amb d'altres de vidre -davant les zones d'estada per afavorir la visió del riu- i uns altres amb panells d'acer perforats que incorporaran il·luminació -ubicats en els punts d'accés als passos de vianants o on hi ha parades de bus. L'evocació al riu serà constant en el nou passeig perquè la barana de protecció incorporarà un estampat que simularà un curs fluvial i el paviment tindrà unes tonalitats cromàtiques que seguiran un traçat ondulat inspirat en la llera del riu.


Els treballs, adjudicats a la constructora Rogasa, tenen un pressupost de 808.000 euros i estan finançats pel pla de cohesió territorial de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. La previsió municipal és que els treballs finalitzin coincidint amb l'inici de les obres de remodelació de la passarel·la de vianants del Ripoll, que s'amplia -arribant als 4,45 metres- i amb el canvi de paviment antilliscant i resistent a la corrosió.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:43