Recomanacions de l’Omic per comprar entrades per a espectacles per Internet

Dijous, 18 d’abril de 2024

Cal adquirir els tiquets per mitjà dels webs o xarxes socials únicament pels espais web oficials i/o autoritzats.

L’Oficina Municipal d’Informació en Consum (Omic) de Montcada i Reixac informa la ciutadania sobre la necessitat d’informar-se bé de les pàgines web de venda d’entrades per a espectacles. En primer lloc, és important informar-se dels esdeveniments únicament des dels portals i comptes dels artistes, promotors o venedors oficials i desconfiar dels primers resultats que apareixen als cercadors d’Internet o d’anuncis de xarxes socials.

Els principals problemes en la compra d’entrades per Internet per a espectacles i concerts són:

  • Qui compra no sap que està comprant en un web de revenda d’entrades, perquè la plataforma té aparença de distribuïdor autoritzat.
  • No s’informa clarament de la identitat del venedor, que pot ser un particular que ofereix les seves entrades a través de la plataforma digital.
  • La informació sobre el preu real de l’entrada és enganyosa i, al final, s’acaba pagant un preu molt superior per despeses i càrrecs no previstos.
  • Hi ha problemes per rebre o descarregar les entrades.
  • Algunes d’aquestes empreses de venda o revenda tenen la seu social ubicada fora de l’àmbit territorial de la Unió Europea, per tant, resulta molt més complicat resoldre les reclamacions dels consumidors i les consumidores.

A l’hora de comprar entrades per Internet, cal seguir les recomanacions següents:

  • Informeu-vos dels concerts, els festivals i altres espectacles només a través dels webs i els comptes dels artistes, els promotors o els venedors oficials.
  • Desconfieu dels primers resultats dels cercadors d’internet, ja que sovint són anuncis de plataformes de revenda, o d'anuncis que apareixen a les xarxes socials i que remeten a venedors no oficials.
  • No us precipiteu davant dels missatges “tot venut”, potser altres venedors autoritzats encara disposen d’entrades; consulteu-ne els webs i estigueu al corrent de les xarxes socials.
  • Si un espectacle exhaureix les entrades en pocs minuts, és força probable que se’n celebrin més per cobrir la demanda, o fins i tot que es posin més entrades a la venda.
  • En el moment de fer la reserva, llegiu bé les condicions contractuals, que han de ser clares en relació amb la ubicació de la localitat, la visibilitat, els canals de lliurament de l’entrada, la possibilitat de cedir-la a tercers, etc.
  • També us han d’informar del preu final –amb els impostos, les despeses de gestió o d’enviament, etc.–, de les garanties i de les vies de resolució de les reclamacions.
  • Tingueu en compte que, generalment, la compra d’entrades per a espectacles no admet devolucions.
  • Els venedors autoritzats poden oferir el servei de revenda d’entrades pel seu import nominal (o inferior) a altres seguidors, sovint per una petita comissió fixada.

Les entrades comprades mitjançant canals extraoficials de revenda no us ofereixen les mateixes garanties:

  • El preu pot ser molt superior a l’import nominal de l’entrada.
  • En alguns casos s’oculta la identitat de qui ven l’entrada (la mateixa pàgina, un particular o una empresa).
  • Poden pressionar-vos a comprar amb missatges que apareixen en pantalla que sovint són reclams falsos (“últimes entrades”, “hi ha x persones interessades”, etc.).
  • Existeix el risc de no rebre les entrades.
  • És probable que no ofereixin un servei d’atenció postvenda.
  • Si compreu a una empresa ubicada fora de la UE, podeu tenir dificultats a l’hora de fer valer els vostres drets.
  • Sigueu prudents a l’hora de publicar o enviar fotografies de les entrades, ja que algú altre les podria utilitzar.
  • En cas de disconformitat, reclameu a l’empresa venedora per un mitjà que en deixi constància (correu electrònic, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’oficina de consum del vostre municipi.

Per a qualsevol consulta i assessorament us podeu posar en contacte amb l’OMIC de Montcada i Reixac:

Avinguda Unitat, 6
Telèfon 678 031 766
A/e: omic@montcada.org

Darrera actualització: 18.04.2024 | 20:17