Tot a punt per als plats forts de la celebració del Carnaval 2014 a Montcada i Reixac. L'acte central és la Gran Rua que tindrà lloc aquest dissabte, 1 de març, pels carrers del municipi i a la qual s'hi ha inscrit un total de 14 comparses, amb prop de 1.200 persones en total. 'Estem molt satisfets que la participació sigui similar a la de l'any passat malgrat que la xifra de comparses és lleugerament inferior, de 17 hem passat a 14 grups', ha explicat el regidor de Cultura i Patrimoni, Daniel Moly, qui ha convidat tots els veïns a gaudir del Carnaval de Montcada i Reixac, 'un dels millors del Vallès Occidental', ha afegit. A més, tothom que vagi disfressat es pot afegir a la Gran Rua, davant de la primera comparsa, i incorporar-se o bé a la sortida, a Can Sant Joan, o a la rotonda dels carrers Elionor i Major. Les comparses, acompanyades del grup de batucada Brincadeira, sortiran a les 18h de Can Sant Joan, de la plaça de la Pedra, i el recorregut continuarà pels carrers Bateria, Masia, Mina, l'avinguda de la Unitat, Pasqual, Elionor, Major, Pont dels Hermanos, rambla dels Països Catalans i el camí de la Font Freda, per finalitzar al pavelló Miquel Poblet, on cap a les 20h està previst que comenci el sambòdrom. Allà, totes les comparses hi faran un ball de lluïment i rebran un obsequi de part de l'Ajuntament com a agraïment a la seva participació a la Rua. També se sortejaran dos viatges entre els integrants dels grups.
La benvinguda al Rei Carnestoltes tindrà lloc aquest dijous, 27 de febrer, a les 17.15h, a l'estació de tren de Montcada i Reixac Manresa. El grup Zebrass oferirà una cercavila pel carrer Major prèvia al pregó de Sa Majestat, que tindrà lloc minuts després a la plaça de l'Església. La festa clourà amb un sarau de Carnaval amenitzat per la banda Rah-Mon Roma i un ball de confeti. Qui hi vulgui assistir pot portar, si vol, estris per fer soroll, serpentines i barrets estrafolaris. Demà divendres, 28 de febrer, també hi haurà festes als centres cívics i a Can Tauler. L'Espai Jove organitzarà la festa 'Taulestoltes', amb disco mòbil, còctels sense alcohol i concurs de disfresses. El Centre Cívic La Ribera (Llevant, 10) muntarà un taller infantil de màscares i una batucada a càrrec del grup Rhythm'n'Moyo, a partir de les 17.30h. Al Gran Casino (N-150), a les 18h, arrencarà un Ball de Carnaval i un berenar. A Can Cuiàs (Geranis, sn) hi haurà un espectacle infantil i un berenar de Carnaval, també a les 18h.
Les activitats acabaran el 2 de març a la plaça de l'Església, a les 12h, amb el ball de comiat del Rei Carnestoltes. L'adéu al rei de gresca estarà amenitzat per la companyia Pentina el Gat i durant aquest marc es donarà a conèixer el veredicte del concurs de sardines carnavaleres. A més, de 6 al 29 de març, la Casa de la Vila acollirà una exposició d'imatges del Carnaval 2014 i les sardines carnavaleres que hagin participat al concurs. També el dia 2, el Casal de la Gent Gran Casa de la Mina (Parc de les Aigües) celebrarà un ball i concurs de disfresses, amb premis en metàl·lic per als guanyadors, a partir de les 17.30h.Paral·lelament, Can Tauler té en marxa el concurs de fotografies 'Carnesclic', que consisteix a pujar fotografies al mur de Facebook de l'espai www.facebook.com/mirjove. La imatge guanyadora serà la que tingui més 'M'agrada'. Les bases es poden consultar a www.mirjove.cat. També hi ha temps encara per presentar-se al concurs de Sardines carnavaleres, que poden ser de paper, de roba o d'altres materials. Les persones interessades a participar-hi poden portar la seva creació a la Regidoria de Cultura i Patrimoni (Major, 32), de 8 a 14h, o bé a l'Auditori Municipal en el seu horari habitual d'atenció, fins a aquest dissabte. En el moment de lliurar la sardina, el participant haurà d'omplir una butlleta amb les seves dades personals i de contacte.
Des de mitjan de febrer s'ha fet al municipi activitats relacionades amb la festa de les disfresses, organitzades des de les regidories de Cultura i Patrimoni i Participació Ciutadana. Les biblioteques Elisenda i de Can Sant Joan han organitzat tallerse per disfressar sardines carnavaleres i hi exposen material relacionat amb Carnaval. A més, el 23 de febrer, la Cort del Rei Carnestoltes va visitar l'Auditori Municipal per convidar tots els montcadencs i montcadenques a celebrar el Carnaval al municipi. D'altra banda, els centres educatius del municipi, com és habitual, celebraran demà la seva festa de Carnaval.
Aquest divendres l'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, i la regidora d'Educació, Ana Rivas han visitat les escoles bressol municipals, que avui celebren el Carnaval. Les dues edils han visitat pel matí els equipaments Camí del Bosc, Can Sant Joan i Mitja Costa i per la tarda està previst la visita a Can Casamada i Font Freda.