Promoció Econòmica, Empresa i Ocupació organitza una sessió per a empreses sobre la factura electrònica

Dimarts, 12 de maig de 2015

La Regidoria de Promoció Econòmica, Empresa i Ocupació de l'Ajuntament de Montcada i Reixac organitza el 20 de maig un esmorzar empresarial denominat 'Tot el que necessites saber per passar-te a la factura electrònica', que tindrà lloc de 9.30 a 11.30 h a l'Hotel Ciutat de Montcada (Verdi, 12), en compres de la seu del departament (Alt de Sant Pere, 73, a Mas Rampinyo), on s'havia previst fer inicialment. Durant la sessió es parlarà sobre els beneficis d'aquest nou sistema de facturació, quins formats de factura existeixen, els passos a seguir per implementar aquest sistema i solucions gratuïtes per facturar, firmar i enviar les factures. El ponent serà el director del departament de solucions sobre noves tecnologies de la patronal Pimec, Andreu Bru. Per assistir-hi, cal confirmar assistència per mitjà del correu electrònic empresa@montcada.org.

La llei 25/2013, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, representa la pràctica desaparició al llarg d'aquest any de les factures en formats paper i pdf per a totes les empreses proveïdores d'administracions públiques. El principal objectiu de la llei és eradicar la morositat de les administracions públiques i, per tant, tots els empresaris que hagin d'enviar factures a qualsevol ens han de saber que tenen el dret i l'obligació (llevat que aquesta administració hagi procedit de forma reglamentària a eximir factures de menys de 5.000 euros), d'enviar totes les factures en el format establert per la llei. Davant d'aquesta oportunitat, moltes empreses es troben amb dubtes tècnics sobre com s'han d'enviar les factures, quins programes de facturació permeten implementar aquest sistema, si cal signar amb un certificat digital o si ja serveix un pdf, entre d'altres dubtes.

Darrera actualització: 6.06.2018 | 09:51