Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
CatalÃ
CastellÃ
Anglès
Alemany
Francès
01.02.2025 | 15:04
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i trà mits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Govern
L'alcalde
Àrees i regidories
Informació dels regidors/es
Organigrama de l'ens
Retiment de comptes
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Agenda polÃtica
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Dori Alcalá - Regidora PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda polÃtica
Grups municipals
Cartipà s: organització polÃtica
Tècnics municipals
Pressupostos i gestió econòmica
Organismes dependents o vinculats
Resolucions judicials
Ple municipal
Junta de govern local
Comissions informatives
Convocatòries de selecció de personal
Oferta pública
Interinatges
Borses de treball
Altres processos
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Seu electrònica
Transparència
Responsable de comunicació municipal
Plans estratègics municipals
Òrgans de participació
Codi de conducta dels alts cà rrecs
Pla de Mesures Antifrau
Dades obertes
Catà leg de serveis
Cartes de Serveis
Anuncis / Edictes
Perfil de Contractant
Planejament urbanÃstic
Gestió urbanÃstica
Arxiu Municipal
Servei de consulta
Pla director
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Cerca de vÃctimes i persones desaparegudes
Memòria democrà tica
Memòries anuals
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Assessorament Treball de Recerca
Exposicions
Activitats educatives
Itineraris culturals
Dia Internacional dels Arxius
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanÃstica
Serveis i trà mits
Oficines municipals
Trà mits i gestions
Sol·licitud genèrica
Carpeta ciutadana
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Notificacions electròniques
Verificació de documents electrònics
Calendari fiscal
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Recollida de mobles i voluminosos
Farmà cies de guà rdia
El municipi
Com arribar
Plà nol
Guia del municipi
Equipaments
Entitats i associacions
Emergències
Informació del municipi
Presentació de la ciutat
Història
El municipi en xifres
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Informació geogrà fica
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Temes
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Jornades i activitats de Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primà ria
Educació Secundà ria
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa
Emprenedoria
Comerç
Turisme
Formació
PolÃgons industrials
Agents col·laboradors
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
PolÃtiques d'inclusió
Protecció Civil
Servei Local de CatalÃ
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
El projecte
Afectacions
Cronologia del projecte de soterrament de la lÃnia de Portbou
Més notÃcies del soterrament
Als mitjans
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Primera rehabilitació d'edificis en el marc del Pla Integral de La Ribera
Dilluns, 30 de juny de 2008
Mitjançant aquest acord, la comunitat de propietaris es beneficiarà d'ajuts públics per un import corresponent al 70% del cost de les obres, a més de quedar exempta del pagament de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, la taxa de llicència d'obres i les taxes d'ocupació del domini públic.
La titularitat en l'execució dels treballs correspon Ãntegrament a la comunitat de propietaris, que els ha adjudicat a l'empresa ABLOCK per un import de 353.923 euros. Grà cies a la seva realització en el marc del Pla Integral de La Ribera, compta amb una subvenció pública molt superior a la que correspondria a una finca ubicada en qualsevol altre barri.
A més, les comunitats de propietaris que s'acullen als avantatges de la Llei de barris disposen del suport tècnic, legal i administratiu de l'Oficina Gestora del Pla Integral de La Ribera, totalment gratuït, que inclou l'aixecament de plà nols, cates i redacció de projecte, l'estudi de seguretat i salut, la direcció d'obra i la coordinació de seguretat en fase d'execució, aixà com assessorament legal en cas de l'existència de morositat entre els propietaris.
L'edifici ubicat al carrer de les Aigües, 23 té 22 habitatges i dos locals. Les obres de rehabilitació, que començaran durant els propers dies, consistiran en l'arranjament de la façana principal i de la posterior, aixà com dels balcons i dels patis interiors. També s'actuarà al terrat, on s'arranjaran els desguassos, el paviment i s'impermeabilitzarà amb tela asfà ltica. A més, se substituirà la bateria de comptadors, l'escomesa, les canonades i els baixants de l'aigua; i es renovarà la instal·lació elèctrica, incloent el canvi de comptadors. Pel que fa a la instal·lació de l'ascensor, caldrà fer una obra de reforma interior de l'edifici molt important, que inclourà l'eliminació de les barreres arquitectòniques.
Onze intervencions
A més de la d'Aigües 23, altres deu comunitats de propietaris ja han decidit executar obres de millora en els seus edificis. Cinc d'elles rehabilitaran els elements comuns (plaça de la Ribera 9, Conca 1, Conca 5, Conca 11 i Aigües 21), mentre que les altres cinc també hi instal·laran ascensor (Conca 2, Conca 4, Conca 6, Conca 7 i Horts 11).
A més d'aquestes, s'han interessat pel procés una desena més de comunitats. Altres dues (Aigües 19 i plaça de la Ribera 3) han rebutjat continuar endavant.
En aquests moments hi ha vuit comunitats que ja disposen del projecte d'intervenció en el seu edifici. Conca 2, 5, 6 i 7 s'han presentat a la convocatòria d'ajuts a la rehabilitació del Departament de Medi Ambient i Habitatge de 2008 (complementaris als de la Llei de barris), de manera que les obres començaran durant la primavera de 2009. Conca 4 i Aigües 21 també disposen de projecte, però han decidit presentar-se a la convocatòria de 2009, amb la qual cosa les obres començarien l'any 2010. Igual que a Aigües 23, a pl. Ribera 9 les obres haurien de començar properament.
Hi ha altres tres comunitats de propietaris (Horts 11, Conca 1 i Conca 11) que es troben en la fase d'aixecament de plà nols i redacció del projecte, de manera que, si una vegada rebuts els pressupostos d'intervenció decideixen continuar endavant, també s'acolliran a la convocatòria d'ajuts de 2009.
Punt d'informació
L'Oficina Gestora del Pla Integral de La Ribera compta amb un Punt d'informació sobre les intervencions als edificis, ubicat al Centre CÃvic (C. Llevant, 10), fruit d'un conveni entre l'Ajuntament i la Cambra de la Propietat de Sabadell i Comarca, on s'atenen tota mena de consultes sobre el procés i es gestiona la sol·licitud de les ajudes que atorguen les administracions.
El camà que culminarà amb la rehabilitació de l'edifici comença amb la sol·licitud per part del representant de la comunitat de propietaris d'una reunió amb l'arquitecta de l'Oficina Gestora. A continuació es convoca una reunió en què, si els propietaris decideixen intervenir-hi, deleguen a l'Ajuntament la redacció del projecte tècnic i la recerca d' empreses qualificades per a l'execució de les obres. En qualsevol cas, cada comunitat pot buscar altres alternatives, ja que l'actuació és una iniciativa pròpia. Una vegada rebuts els pressupostos, es convoca una segona reunió, en què la comunitat escull l'empresa que executarà les obres.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:30
Conveni La Ribera