Les sol·licituds s'han de tramitar a l'Oficina Local d'Habitatge (a la segona planta de l'Ajuntament, avinguda de la Unitat, 6) de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 hores, i els dijous també de 16 a 19h. L'Agència de l'Habitatge de Catalunya les valorarà i elaborarà les llistes provisionals d'admesos i exclosos, que s'exposaran durant 10 dies hàbils a l'Ajuntament i a la web www.agenciahabitatge.cat .
Posteriorment, un cop ateses totes les possibles reclamacions, la Direcció General de Promoció de l'Habitatge aprovarà el llistat definitiu i es convocarà el sorteig públic per a l'adjudicació dels pisos.
Dels 10 pisos disponibles cinc estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, de manera que s'obriran dues llistes de sol·licitants: la dels qui opten als habitatges adaptats i la llista general. Els habitatges inicialment destinats al llistat per a persones amb mobilitat reduïda que restin sense adjudicar passaran al llistat general. Tots els pisos porten associada una plaça d'aparcament.
Es tracta d'immobles d'entre 41 i 80 m2, amb una, dues o tres habitacions. El preu del lloguer oscil·la entre els 284 i els 447 euros mensuals, al qual cal afegir les despeses de la comunitat de propietaris i la repercussió de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI).
Per poder participar en la convocatòria els sol·licitants han d'estar empadronats a Montcada i Reixac amb un any d'antiguitat continuada, tenir la nacionalitat espanyola o permís de residència permanent vigent, i acreditar uns ingressos superiors als 6.000 euros anuals en el cas dels habitatges adaptats i superior als 8.000 per a la resta. Els ingressos no poden superar els 33.770,8 euros, en el cas d'una sola persona; els 34.815,26, en el cas de dues; els 36.312,69, si la sol·licitud la fan tres persones; ni els 38.375,91 euros si en són quatre. No es pot ser titular de cap altre habitatge.
Entre la documentació necessària, cal presentar el certificat d'empadronament històric de tots els sol·licitants, fotocòpies compulsades del DNI, el llibre de família (si s'escau) i la declaració de la renda de 2009. En cas de no estar obligats a fer la declaració de la renda, cal presentar els certificats d'altes i baixes a la Seguretat Social, certificats d'ingressos i retencions a compte de l'IRPF de 2009, certificat de l'INEM (en cas d'atur), i declaració de responsabilitat dels ingressos totals percebuts l'any 2009.
En cas de resultar adjudicatari, la durada del contracte de lloguer serà de cinc anys. Amb les persones admeses que no resultin adjudicatàries es farà una llista d'espera, que s'ordenarà per sorteig i que servirà per cobrir les eventuals baixes que es produeixin abans de complir el termini d'arrendament en aquesta o altres promocions de lloguer existents al municipi i amb requisits d'accés similars. Aquest llistat tindrà una vigència de tres anys.