A partir de la segona quinzena d'agost les obres de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) que s'estan realitzant en el tram Trinitat - Montcada, de la Línea Madrid-Barcelona-frontera francesa, obligaran a fer noves prospeccions a les zones prèvies al pas de la tuneladora. Segons han indicat els tècnics d'Adif aquests treballs de control segueixen el procediment habitual en aquest tipus de construccions. L'actuació consisteix en fer unes prospeccions al terreny per instal·lar sensors a diferents punts i a diferents profunditats del sòl que indicaran qualsevol deformació del terreny. Ara la tuneladora es troba situada a l'alçada de l'Escola Bressol Municipal Font Freda. Les prospeccions s'aniran fent als terrenys situats 200 metres davant de la trajectòria de la tuneladora i s'aniran comprovant a mida que la tuneladora avanci. El primer punt on es faran aquestes prospeccions està ubicat als terrenys del CEIP Reixac, que ara està tancat per vacances. El següent lloc serà el passegi Rocamora durant la primera quinzena de setembre. Les obres afectaran puntualment al trànsit de vehicles i a alguns aparcaments.Aquests treballs s'afegeixen a les feines realitzades pels operaris d'Adif d'auscultació que es van realitzar abans d'iniciar les obres. Així, durant aquest temps, l'empresa ferroviària ha inspeccionat 145 edificis i 340 habitatges del municipi. Aquest nombre suposa una part del total d'habitatges pròxims a la zona d'obres. La tuneladora va iniciar els treballs de perforació el passat 28 d'abril. Té una llargada de 105 metres i un diàmetre d'11 metres i recorrerà una distància de 3.017 metres des del pou d'atac, situat a la confluència dels rius Besòs i Ripoll, fins el túnel de sortida, que es trobarà ubicat al camp de futbol de Vallbona. La previsió dels tècnics de l'obra és que es perfori una mitjana de 10 metres diaris, en funció de les característiques del terreny.El tram comprés entre Trinitat i Montcada i Reixac està pressupostat en 127.653.245 euros i la previsió de la durada total de l'obra és de 24 mesos. Les obres les realitza la UTE AVE Trinitat i està formada per les empreses Copesa, Isolux Corsán i Vias, sota la direcció d'Adif. La longitud total d'aquest tram de la LAV és de 4.754 metres. D'aquests, 3.709 metres corresponen al túnel sota el municipi (3.017 realitzats amb tuneladora i 692 construïts entre pantalles). La resta, 1.045, aniran per la superfície en terrenys de Barcelona.