Nova convocatòria d'ajuts per instal·lar ascensors i millorar l'accessibilitat als blocs de pisos

Dimecres, 28 de juny de 2017

Les comunitats de propietaris que vulguin o hagin de fer reformes per millorar l'accessibilitat als edificis poden acollir-se a la nova convocatòria d'ajuts que atorga el Consorci Metropolità d'Habitatge de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que gestiona l'Oficina Local d'Habitatge (OHL), situada a l'edifici de l'Ajuntament. Les actuacions susceptibles de subvencionar són la instal·lació d'ascensors i la supressió de barreres arquitectòniques. L'AMB destinarà a aquest fi un total de 5 milions d'euros per a tots els municipis metropolitans i la quantia que pot rebre cada comunitat és del 50% del cost fins a 4.000 euros per habitatge i per cada 100 m2 útils de local. La convocatòria va destinada a edificis plurifamiliars construïts abans del 1981 i que tinguin un mínim de 8 habitatges. S'acceptaran les sol·licituds de blocs amb menys vivendes sempre i quan hi visquin persones més grans de 65 anys o discapacitades o si s'estan fent simultàniament obres de conservació (façanes, coberta, instal·lacions comuns...), tot i que aquestes últimes no són subvencionables en aquesta convocatòria.

El primer que han de fer les comunitats que vulguin acollir-se als ajuts és demanar un informe d'idoneïtat a una de les entitats que col·laboren amb l'AMB, com ara el Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona, a qui s'haurà de fer arribar un informe tècnic sobre l'estat de conservació de l'edifici (l'atorga la Generalitat), les condicions actuals d'accessibilitat, un certificat d'eficiència energètica, el projecte tècnic de rehabilitació, fotografies dels elements que s'hi hauran de modificar, llicència municipal de les obres, una declaració responsable i un pressupost, tot i que en el cas que l'actuació superi els 50.000 euros, s'hi haurà de presentar més ofertes.

Un cop obtingut l'informe d'idoneïtat, caldrà presentar-ne una còpia a l'OLH i una sol·licitud dels ajuts. Per demanar l'infome d'idoneïtat hi ha temps fins al 15 de setembre i el termini per lliurar la documentació a l'OLH acabarà 29 de setembre, tot i que es recomana fer els tràmits el més aviat possible perquè el procés d'admissió es podria tancar abans si s'exhaureix la dotació pressupostària. El mes d'agost és inhàbil. L'OLH de Montcada i Reixac està situada a la segona planta de l'edifici de l'Ajuntament. Per contactar-hi, podeu trucar al telèfon del consistori (935 726 474) o bé enviar un correu electrònic a l'adreça habitatge@montcada.org. Tota la informació detallada sobre la convocatòria d'ajuts de l'AMB la trobareu en aquest enllaç: http://www.cmh.cat/web/cmh/ajuts/programes/programa-accessibilitat-2017 .

Darrera actualització: 6.06.2018 | 11:07