L'equip de govern de l'Ajuntament de Montcada i Reixac s'ha reunit aquest matí amb els representants de la Federació d'Associacions de Veïns de Montcada i Reixac (Favmir) per tal d'explicar-los els nous serveis que s'aplicaran als Centres d'Atenció Primària del municipi després de la reunió mantinguda entre els representants del consistori i del Servei Català de la Salut (CatSalut) de la Generalitat de Catalunya. Ambdues administracions van acordar una sèrie d'accions, que complementaran el nou sistema de gestió de les urgències mèdiques nocturnes arran de la retallada del servei, en vigor des del mes de juliol de 2011, i que va aplicar el govern autonòmic. L'objectiu de la trobada també era que els representants del CatSalut oferissin dades concretes al consistori sobre siel nombre de metges que treballen actualment al centres sanitaris montcadencs són suficients per cobrir les necessitats de la població.
A aquesta reunió entre Ajuntament i Generalitat, corresponent a les trobades acordades per establir un seguiment continu de l'estat dels serveis sanitaris al municipi, van assistir l'alcaldessa, María Elena Pérez, la presidenta de l'Àrea Social, Ana Rivas, i la regidora de Salut Pública i Serveis Socials, M. Carme González. Per part del CatSalut, la directora del sector sanitari del Vallès Occidental Est, Aurora Dueñas, i el director del Servei d'Atenció Primària del Vallès Occidental de l'Institut Català de la Salut, Òscar Solans.
Durant la trobada d'avui amb l'entitat les tres representants municipals, acompanyades de la portaveu municipal, M. Carmen Porro, han exposat que el CatSalut ha començat a desenvolupar tres nous serveis en l'àmbit territorial, d'acord amb les directrius del Pla de Salut de Catalunya. El primer es tracta d'un programa d'atenció al malalt crònic complex. Actualment es tenen registrats prop de 500 usuaris del Vallès Occidental que visiten habitualment els hospitals. Aquest nou servei, que entrarà en funcionament el proper mes de novembre, estarà format per un equip de 6 infermeres per al territori del Vallès Occidental, que facilitaran una atenció sanitària domiciliària continuada. El servei farà visites a domicili als malalts crònics per tal de fer un seguiment més proactiu evitant, així, la descompensació de les seves patologies. També es realitzarà un servei telefònic de seguiment.
Montcada i Reixac també comptarà amb un Equip d'Atenció Residencial (EAR), format per un metge i una infermera que visitaran totes les residències de la gent gran del Vallès. El tercer nou servei correspon al Programa Integral d'Urgències a Catalunya (PIUC), que ja s'ha iniciat aquest mes fins. Aquest programa, destinat per a la campanya preventiva de la grip durant l'hivern, suposarà el reforç dels serveis d'atenció sanitari amb un metge que es desplaçarà als domicilis dels pacients.
A més, l'Ajuntament de Montcada i Reixac s'ha compromès a continuar prestant el servei de transport gratuït nocturn per desplaçar-se al Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) de Ripollet per a tots aquells montcadencs i montcadenques que no tenen mitjans propis de transport i que necessitin traslladar-se al centre mèdic en aquelles hores nocturnes que el servei d'urgències està tancat (de 0h a 8h). El servei es va iniciar el passat mes de març.
Els regidors montcadencs també han explicat als representants de la Favmir que, a la reunió de la setmana passada, el CatSalut va exposar a l'equip de govern que el nombre de professionals sanitaris assignats als dos Centres d'Atenció Primària del municipi, el de Montcada Centre i el de Les Indianes, indiquen que Montcada i Reixac està dintre de la ràtio que li pertoca i està, fins i tot, per sobre de la mitja de la resta de municipis de Catalunya. L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha afirmat que "tot i que el nombre de la plantilla que ens va presentar el CatSalut i els serveis que ofereixen els CAP montcadencs són com a d'altres municipis i estan dintre dels paràmetres previstos pel nou model de gestió de la sanitat de la Generalitat, Montcada i Reixac continua tenint la sensació que hem perdut serveis en l'atenció sanitària".