Els 13 col·legis electorals de Montcada i Reixac han obert amb normalitat aquest diumenge, 24 de maig, dia de les eleccions municipals 2015, i des de les 9 h acullen les votacions de la ciutadania. La jornada acabarà a les 20 h i les 30 taules de Montcada i Reixac estan situades a l'Espai Jove Can Tauler, l'Auditori Municipal, les escoles Reixac i El Turó, l'institut La Ribera, el Centre CÃvic La Ribera, el col·legi El Viver, el local de l'AV Font Pudenta-Muntanyeta, l'escola Mitja Costa, el Centre CÃvic Can Cuià s, l'institut Montserrat Miró, el col·legi Elvira Cuyà s i l'escola Mas Rampinyo. Un total de 90 persones són els presidents i vocals de les taules, triades per Ple.
Un total de 25.067 persones pot exercir aquest diumenge el seu dret a vot a Montcada i Reixac per triar els 21 membres de la Corporació per al mandat 2015-2019. La ciutadania podrà triar entre les 11 candidatures -la xifra més elevada des del 1979, quan es va restaurar la democrà cia- que opten a l'Alcaldia al municipi. Sis de les llistes tenen actualment representació al consistori -PSC, CiU, ICV-EUiA-E, PP, Ciutadans (C's) i ERC-, altres quatre s'hi presenten per primer cop -CUP, CÃrculo Montcada, CCD i EB- i PxC hi opta per segona vegada. Als anteriors comicis, celebrats al 2011, van votar a Montcada i Reixac 12.207 persones sobre un cens de 24.575, el que va suposar un 49,67% de participació. Fa quatre anys hi concorrien 8 candidatures.
L'edifici consistorial (Avinguda de la Unitat, 6) és obert avui tot el dia per resoldre els dubtes de la ciutadania sobre la jornada i ha desplegat un dispositiu especial tècnic i humà per garantir el bon funcionament de la jornada, format per 21 membres de l'administració que romandran als col·legis electorals, a més de 5 administratius, 5 membres de la Brigada Municipal, 18 policies locals, a més del personal d'Informà tica, Comunicació Municipal i Montcada Comunicació. El consistori ha editat 270.000 paperetes electorals per posar-les a disposició de la ciutadania el dia de les eleccions als col·legis electorals.
Les dades de participació es faran públiques a les 14 h i a les 18 h i el recompte de vots arrencarà a les 20 h, un cop tanquin els col·legis electorals. La web municipal, www.montcada.cat i els mitjans de comunicació locals, per mitjà dels seus espais habituals i les xarxes socials, fan el seguiment de la jornada. La programació a l'emissora municipal Montcada Rà dio (104.6 fm i www.montcadaradio.com) arrenca a les 10 h amb butlletins que s'emetran cada hora. A les 14 h hi haurà un informatiu i els espais es reprendran a les 18 h, amb butlletins fins a les 22 h, que arrencarà el programa especial, quan es preveu que acabi l'escrutini de vots. A més, tota la informació sobre la jornada es podrà consultar al web www.laveu i a www.montcada.cat i als espais de Twitter i Facebook de Montcada Comunicació. La Veu de Montcada i Reixac, en edició impresa, farà una edició especial d'eleccions que sortirà al carrer el 29 de maig.