L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha mostrat la seva disconformitat a la proposta d'ocupació temporal dels terrenys municipals afectats per la construcció del pou d'emergències previst al parc i al vial de Jaume I, que ha de donar servei a la Línia d'Alta Velocitat (LAV). La proposta del Ministeri de Foment suposa una ampliació del termini i de l'àmbit d'ocupació previst inicialment, afectant una part important carrer Jaume I, una de les principals vies de comunicació del municipi, per on passen autobusos urbans i interurbans, afectant tant la vialitat, l'aparcament, com la sortida del CAP en aquest carrer. D'altra banda, el Ministeri preveu que les obres tindran una durada aproximada de dos anys.
L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha reclamat, una altra vegada, el compromís de l'Estat de pressupostar i realitzar el soterrament de la línia convencional de Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac. L'alcaldessa ha afegit que "ens sentim maltractats constantment per l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries i pel Ministeri de Foment que s'oposa a una demanda històrica que vol cohesionar el municipi i garantir la seguretat dels montcadencs que ens veiem obligats cada dia a creuar les vies". El passat 30 de novembre tots els grups municipals ja van aprovar una moció al Ple de novembre a favor del soterrament de la línia de França, on es demanava a l'Estat complir els compromisos adoptats els 2007 entre Ministeri, Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament que vinculaven la finalització de les obres del Tren d'Alta Velocitat a l'inici del soterrament de la línia de França.