Montcada inicia el curs 2022-2023 amb millores a les instal·lacions escolars

Divendres, 16 de setembre de 2022

El consistori ha aprofitat les vacances per fer afegiments, reparacions i perfeccionaments en els equipaments de les escoles d’educació primària del municipi

Els alumnes dels centres educatius Elvira Cuyàs, Mitja Costa, El Turó, Reixac, El Viver i Font Freda han trobat novetats en la seva tornada a les classes. Durant l’aturada estival, l’Ajuntament ha tingut per objecte millorar les estructures d’aquests col·legis perquè tant alumnat com professorat pugui desenvolupar el nou curs de la millor manera possible. Les intervencions han sigut d’11.000€ d’inversió per escola.

El regidor de Serveis Municipals i Espai Públic, Juan Carlos de la Torre, es mostra satisfet amb les millores realitzades aquest estiu: “Aquest any hem coordinat les obres de manteniment amb cadascuna de les escoles. D’aquesta manera, cada escola ha proposat les seves necessitats i urgències. Una opció que ens ha permès actuar amb una major eficàcia d’acord a les seves prioritats i executar les reformes amb suficiència abans del inici del curs escolar”, afirma l’edil.

On s’han hagut de fer més millores és a l’escola Font Freda. A banda de l’arranjament de les canonades de l’escola, que ha suposat un import de 31.800€, s’han introduït dues mosquiteres per aula, s’han regenerat els lavabos, s’ha canviat la coberta de l’accés d’Infantil, s’han aplicat suros als dormitoris i s’ha afegit una porta per pintar. També s’han canviat les portes i les finestres de direcció i s’han instal·lat finestres oscil·lobatents.

L’escola Mitja Costa també gaudeix de diverses novetats. S’han renovat els vestidors de P3, P4 i P5, s’ha canviat el termoplàstic i les cisternes dels lavabos del professorat, s’ha obert una oficina de comunicació, s’han pavimentat les rajoles del menjador, s’ha instal·lat el parquet de P4 i s’ha reparat el del gimnàs. També s’ha fet un nou sorral.

A l’escola Reixac s’han substituït 9 cisternes per motxilles posteriors a la segona planta del centre, s’han afegit armaris sota l’escala i s’ha millorat l’obertura de les portes de la sala informàtica i del menjador, que precisament s’ha aprofitat per insonoritzar-lo.

A El Viver també s’ha insonoritzat el menjador i s’ha afegit parquet al gimnàs i a dues de les aules del centre; a l’Elvira Cuyàs, on s’han invertit 58.600€ en el pintat de l’escola, s’ha instal·lat parquet a l’aula gran i a l’aula petita i s’han fet millores al despatx de consergeria; i al Turó s’ha pavimentat la cuina i s’ha millorat l’armari del magatzem.

A totes aquestes modificacions, cal afegir la instal·lació de les ombres a tots els centres de primària i escoles bressol, que han suposat un cost de 60.000€. Unes ombres que ja gaudeixen els més de 3.000 alumnes d’educació Infantil i Primària que van incorporar-se a classe el passat dilluns, 5 de setembre.

Darrera actualització: 21.09.2022 | 13:31