El coordinador del Pla, Pere Macias, anuncia que el document contempla que totes les estacions de tren de Montcada i Reixac siguin accessibles abans del 2025.
En la segona sessió d’ahir de les Jornades pel soterrament, organitzades per l’Ajuntament i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, el coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias, va explicar el contingut del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El document, que preveu 6.346 milions d'inversions a la xarxa ferroviària, recull actuacions immediates que es realitzaran a Montcada i Reixac, com el soterrament de l’R2 i l’adaptació de totes les estacions del tren perquè siguin accessibles.
Primera fase (2020-2025):
Segona fase (2025-2030):
L’Ajuntament i la Plataforma mostren l’oposició frontal a la construcció del túnel del Turó de l’R4
El Pla de Rodalies de Catalunya planteja dues propostes que són polèmiques. D’una banda, la construcció d’un túnel sota el Turó amb l’objectiu de reduir el temps del recorregut entre Barcelona i Cerdanyola i que implicaria una reducció de la freqüència de pas dels trens a les estacions de Can Sant Joan, Montcada Centre i Terra Nostra. El coordinador del Pla ha afirmat que el túnel del Turó tindria efectes negatius per a Montcada perquè suposaria la pèrdua de freqüència de pas a les seves estacions.
D’altra, el desdoblament de l’R3 al seu pas per Mas Rampinyo, que suposaria duplicar les vies al seu recorregut pel municipi i la construcció d’un nou pont sobre el Ripoll.
Si us heu perdut la presentació del Pla de Rodalies el podeu veure aquí: