L'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, va participar aquest dimarts passat a la jornada ¿El futur de Rodalies', organitzada pel Col·legi d'Enginyers de Camins, amb la col·laboració de l'Agrupació Catalana de Tècnics Urbanistes. L'objectiu de la jornada era entendre el funcionament de la xarxa de Rodalies, analitzar els seus problemes i debatre les solucions que proposa el Pla de Rodalies 2008 ¿ 2015 i les que estan duent a terme les administracions.
A les jornades va quedar palès que el futur desenvolupament del servei de Rodalies per la part nord de Barcelona passa per diferents intervencions que afecten a les lÃnies ferrovià ries a Montcada i Reixac, donada la seva situació geogrà fica i estratègica. Una de les actuacions previstes és la construcció d'un encreuament aeri, conegut popularment com ¿salt del moltó', que permetria desviar la circulació de trens de les lÃnies R4 i R7, que ara passen pel túnel que va en direcció a plaça Catalunya, al túnel de la Sagrera, actualment menys col·lapsat pel trà nsit ferroviari. A la trobada també es va parlar de la possible creació en un futur d'un intercanviador modal a l'estació de Montcada-Bifurcació, que permetria als usuaris de les R2, R3, R4 i R7 canviar de lÃnia sense sortir de la mateixa infraestructura.
Un altra tema que es va tractar és la possibilitat de la construcció d'un túnel per sota del Turó de Montcada, que permetria estalviar uns escassos minuts a les lÃnies R4 i R7. Durant la seva intervenció, l'alcaldessa es va oposar enèrgicament. Campos va argumentar que "aquesta agressió al Turó representaria un fort l'impacte ecològic que rebria la muntanya, un espai protegit, inclòs dintre del parc natural de Collserola". Campos va afegir que "Montcada i Reixac s'oposarà categòricament a aquest projecte que, a més, significaria una pèrdua de freqüència de pas de trens en aquestes dues lÃnies i que, per tant, perjudicaria enormement a la nostra ciutadania". D'altra banda, l'alcaldessa va finalitzar el seu parlament exposant la reivindicació de la ciutat de Montcada i Reixac de soterrar la lÃnia R2 al seu pas pel municipi i detallant el deute històric que Barcelona té amb el municipi per la seva servitud en infraestructures vià ries i ferrovià ries.