Montcada i Reixac celebra el Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Divendres, 16 de maig de 2014

El cinefòrum 'Corbes gracioses', de la finlandesa Kiti Luostarinen, obre el programa del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones a Montcada i Reixac 2014, coordinat per la Regidoria de Polítiques d'Igualtat. El film es projectarà el 22 de maig, a les 19h, a la Casa de la Vila. La pel·lícula reflexiona sobre la salut de les dones, la relació amb el seu cos i les mesures del cos femení com a expressió, més enllà dels cànons de bellesa de la societat occidental. L'endemà, l'entitat local Sin teta hay paraíso i el centre Espai Taichí de Montcada i Reixac organitzen una xerrada a la Casa de la Vila (19.30h), sobre la prevenció i l'acceptació d'un càncer de mama. Les ponents de l'acte seran la tècnica sanitària Mª José Díaz i la directora de l'Espai Taichí, Olga Beato.

En el marc de l'efemèride s'emmarca la Trobada de tai-txí que tindrà lloc l'1 de juny (10h), al Parc de les Aigües, al costat del Casal de la Mina, una activitat organitzada per la Regidoria de Participació Ciutadana. A més, del 26 al 30 de maig hi haurà jornades de portes obertes d'activitats físiques i de salut per a dones a activitats dirigides, amb el suport de l'IME i la Regidoria de Cultura i Patrimoni. Al Kursaal, es podrà fer ioga els dies 26 i 28, de 18.30 a 19.30h, i al curs de ioga de la Casa de la Vila es podrà assistir els dies 27 i 29, de 18 a 19.15h. A la zona esportiva centre, es podrà anar a fer pilates els dies 26, 28 i 30 de maig, de 10.30 a 11.30h, mentre que a tai-txí, el 30 de maig, de 17 a 18h. A Montcada Aqua, es podrà assistir el dia 28 de maig a aquagym, de 9 a 10h, i es podrà fer servir la piscina lliurament de 12 a 14h i de 20 a 22.30h.

El Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones sorgeix a partir d'una reunió de la Xarxa Mundial de Dones pels Drets Reproductius que va tenir lloc l'any 1987 a Costa Rica. La Xarxa de Salut de les Dones Llatinoamericanes i del Carib va proposar el 28 de maig com una data per a la mobilització i la reivindicació, i on la salut de les dones fos la protagonista. Des de llavors a molts països del món se celebren accions a favor de la salut de les dones.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:44