Moció en contra de la proposta de la variant de la línia ferroviària R3 presentada per La Llagosta, Ripollet i Santa Perpètua de Mogoda

Divendres, 29 de juny de 2012

El Ple del mes de juny ha aprovat la moció presentada per l'equip de govern en què insta al Ministeri de Foment a ratificar les al¿legacions que va presentar el consistori montcadenc en 2008 a l'estudi informatiu del projecte de desdoblament de línia Barcelona-Vic (R3) al seu pas per Montcada i Reixac. Les al¿legacions municipals contemplaven, entre d'altres, potenciar l'accés a l'estació des del barri de Can Sant Joan, ampliar els passos del carrer Nord i del passatge Manresa per sota de la línia de Vic, avançar el punt de desdoblament de la via al túnel de la Framica, construir un pont paral¿lel a l'actual sobre el riu Ripoll i substituir el pont per un de nou sobre la C17. Les propostes municipals també incloïen el soterrament en el tram de Mas Rampinyo, la millora de l'estació i l'execució d'un pas inferior entre andanes.

La moció aprovada també rebutja una proposta de resolució al Parlament de Catalunya presentada pel Grup Parlamentari d'Iniciativa-Verds ¿Esquerra Unida i Alternativa (ICV-EUiA) el passat 24 de maig on es donava suport a una nova proposta de variant ferroviària de la línia R3 amb el traçat de la R8 al seu pas pels municipis de Montcada i Reixac, la Llagosta, Ripolllet i Santa Perpètua de Mogoda. Aquesta proposta, que és una ampliació de les al¿legacions que van presentar en el seu dia els ajuntaments de Ripollet, Santa Perpètua i la Llagosta a l'estudi informatiu del tram Montcada-Vic de la R3, planteja una interconnexió entre la R3 i la R8, a l'alçada del Pla de Reixac, creant una estació al nucli urbà de Ripollet.

L'alcaldessa, María Elena Pérez, ha afirmat que "l'Ajuntament s'oposa totalment a aquesta nova proposta que no beneficia a Montcada i Reixac perquè la variant suposaria una nova línia en superfície que esquarteraria el territori encara més, implicaria una reducció del trànsit ferroviari en la línia de Vic, així com la desaparició de l'actual estació de Montcada-Ripollet, a Mas Rampinyo". "Nosaltres volem el desdoblament de la via única en Montcada i Reixac i el soterrament al tram de Mas Rampinyo", ha afegit l'alcaldessa. En la mateixa moció també s'ha instat al Govern de la Generalitat per a que en el nou Pla Director d'Infrastructures (PDI) 2011-2020 continuï incloent -com s'havia fet en l'anterior PDI- el soterrament de la línia de Vic al seu pas pel barri de Mas Rampinyo, des de l'avinguda Catalunya fins al carrer Federic Montpou. Finalment la moció aprovada insta als grups polítics al Parlament de Catalunya a rebutjar la proposta de resolució presentada pel Grup d'ICV-EUiA.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 12:42