Una delegació municipal formada per l'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, el president de l'Àrea de Política Territorial, Juan Parra, i tècnics municipals de l'Ajuntament, acompanyats del subdirector general d'Infraestructures del Departament de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya, Francisco Javier Flores, i dels responsables de l'empresa adjudicatària, Antoni Rabascall i Paco Ullod, han visitat les obres de millora que s'estan realitzant al municipi derivades de la construcció del nou carril d'ús exclusiu per autobusos i vehicles d'alta ocupació (Bus-VAO). La representació municipal s'han incorporat a les obres de la nova estructura viària al nus de connexions de la C58 de Cerdanyola-Ripollet-Montcada. La delegació ha visitat la nova passera peatonal, que uneix els carrers de la Conreria de Terra Nostra amb el camí de la Serra de Na Joana, a Collserola. En aquesta zona s'està construint unes escales a la Zona 21 i una rampa per a bicicletes. L'alcaldessa, María Elena Pérez, ha afirmat que "gràcies a la construcció del Bus-VAO Montcada i Reixac s'ha beneficiat de petites intervencions que milloren les connexions al municipi i s'adequaran zones que tenien fins ara un aspecte força degradat". Els regidors i els tècnics també han visitat la zona del nou pont per a vehicles i vianants de la carretera del cementiri de Collserola, per sobre de la C58, que ja s'ha finalitzat. Al costat d'aquest pont està previst en un futur la creació d'un pas de fauna que lligarà Collserola amb el Turó, per al qual ja s'ha redactat el projecte executiu. En aquesta zona s'ha realitzat un talús nou i s'ha facilitat la recollida d'aigües a través d'una cuneta al col·lector existent.L'actuació del Bus-VAO al seu pas per Montcada i Reixac també ha suposat algunes millores a altres terrenys colindants. Així, a Terra Nostra, s'ha urbanitzat el carrer Ramon Llull i s'estan duent a terme les obres de millora de l'avinguda Carles Rabasó, que finalitzaran el proper mes de juliol. També s'ha millorat la sortida des de la C58 a Ripollet-Montcada, on també s'han plantat arbres i s'ha sembrat. A més, s'ha fet una hidrosembra als terrenys propers a la línia del ferrocarril de Manresa. Al barri de Can Cuiàs, actualment s'està treballant al carrer Fusters, on es tornaran a ubicar diverses places d'aparcament a final de juliol. Al Mirador de l'Estel de Can Cuiàs s'ha tret el formigó i s'ha posat una malla amb hidrosembra.
Els passat dies 26 i 27 de maig les obres del carril Bus-VAO van obligar a desviar els vehicles, provisionalment i en sentit Barcelona, per sobre d'aquesta nova plataforma en construcció. Els propers 16 i 17 de juny la intervenció serà la mateixa però en sentit Sabadell. La previsió és que a final d'aquest mes de juny l'autopista C58 quedi lliure de restriccions i només es treballi a l'interior del carril Bus-VAO. La construcció de les obres del carril Bus-VAO ha estat encarregada a l'empresa pública Tabasa. El projecte compta amb un pressupost de 80 milions d'euros i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013. El carril Bus-VAO discorrerà segregat de la resta de carrils de la C-58, per l'actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. La previsió és que els treballs concloguin l'estiu vinent i després s'iniciarà el període de proves de funcionament del carril Bus-VAO.