Malestar municipal per l'adjudicació del pou de ventilació

Dilluns, 30 de setembre de 2013
L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha manifestat "el malestar per l'anunci de l'adjudicació del pou de ventilació per part d'Adif que torna a mostrar la seva falta de respecte per la nostra institució i la nostra ciutat". L'alcaldessa ha realitzat aquestes declaracions després de conèixer pels mitjans de comunicació que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja ha adjudicat les obres de construcció del pou de ventilació i la sortida d'emergència del túnel de Montcada i Reixac de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa que es construirà a l'entorn del carrer Jaume I.

El passat juliol l'Ajuntament va presentar diverses al·legacions al projecte d'expropiacions per a la construcció d'aquesta infraestructura, que preveu expropiar 81 metres quadrats de l'aparcament de vehicles, ubicat a Jaume I, propietat de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, i la zona d'arbrat adjacent de titularitat municipal. L'alcaldessa ha explicat que "l'Adif demostra quines són les seves maneres de fer les coses i ens torna a maltractar. Ha adjudicat aquesta actuació quan encara no ens ha donat resposta a les al·legacions". Entre les al·legacions presentades pel consistori al projecte d'expropiacions destaca la gran afectació a la mobilitat i al trànsit que patiria el municipi amb l'ocupació temporal del carrer Jaume I, una de les principals vies de comunicació de la ciutat. L'Ajuntament al·ludeix també a la manca d'informació sobre les dates d'inici i fi de l'obra i les especificacions tècniques del projecte. Un altre dels motius argumentats és la greu conseqüència que l'afectació d'aquest carrer tindria sobre el patrimoni cultural del municipi, ja que la zona expropiada i d'ocupació afecta el Rec Comtal, declarat com a bé d'interès cultural local.

L'Adif ha adjudicat aquesta obra amb un pressupost de 6.744.887 euros. El pou es construirà a Jaume I, entre la plaça Lluís Companys i el carrer Provença. Es realitzarà amb una tuneladora vertical i tindrà un diàmetre interior de 9 metres i una profunditat de 40 m. L'estructura serà circular i tindrà una zona destinada a sortida d'emergència, amb escales i un ascensor, i una altra per a les instal·lacions de ventilació.

Aquest matí l'alcaldessa s'ha posat en contacte amb el representants de la Plataforma Soterrament Total per tal de tractar aquest tema en una reunió convocada per a la propera setmana.
Darrera actualització: 5.06.2018 | 12:47