L'Omic recorda que les persones vulnerables han de tenir garantits els subministraments bàsics

Divendres, 20 de novembre de 2020

L'ens indica que les empreses subministradores no poden interrompre els serveis sense haver rebut abans un informe municipal.

L'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac informa que des l'Agència Catalana del Consum es treballa perquè la ciutadania conegui els seus drets relatius a la pobresa energètica i per garantir els subministraments bàsics entre la població més vulnerable. La Llei 24/2015 protegeix les persones i les famílies en situació de risc d’exclusió residencial davant els talls per manca de pagament del subministrament d’aigua, d’electricitat i de gas.

Per tant, es recorda que les empreses distribuïdores no poden interrompre aquests serveis sense haver sol·licitat prèviament un informe de l'Ajuntament. Les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i no puguin fer front al pagament d’aquests subministraments bàsics, o bé hagin rebut un avís de tall, s’han d’adreçar als serveis socials del seu municipi.

Si l'empresa subministradora executa el tall malgrat que la persona o la unitat familiar es troba efectivament en risc d'exclusió residencial, es poden denunciar els fets a l’Agència Catalana del Consum. Per a més informació consulteu les recomanacions sobre  pobresa energètica. També us podeu adreçar a l'Omic de Montcada i Reixac (omic@montcada.org; 678 031 766).

Darrera actualització: 20.11.2020 | 14:08