Disposar de tota la informació i detalls dels serveis contractats, així com què s’inclou a les assegurances són aspectes fonamentals abans de prendre una decisió.
L’Oficina Municipal d’Informació a les persones consumidores (Omic) informa sobre aquells aspectes que cal tenir en compte abans de contractar serveis vinculats a un viatge. És fonamental que disposem de tota la informació sobre horaris, mitjans de transports que cal agafar en l’itinerari, categoria dels hotels on ens allotjarem, si per anar a les destinacions cal visat o passaport, així com els requisits sanitaris del lloc de destí.
Cal conèixer detalladament quins serveis s’inclouen en el preu (com ara, els bitllets d’avió, taxes d’aeroport, trasllats, hotel, àpats, sortides...) i s’ha de tenir especial cura amb les condicions que s’apliquen en cas d’anul·lació d’un viatge, si és gratuïta, si té penalitzacions, si es pot canviar la data o bescanviar per un altre viatge en una altra ocasió... En el cas que sigui l’empresa la que cancel·la el viatge o algun dels serveis contractats, teniu tot el dret a reclamar el reemborsament íntegre de l’import pagat.
Respecte les assegurances de viatge, cal revisar-ne les clàusules per comprovar si cobreix tots els supòsits contactats. Abans de contractar-ne una, cal que reviseu si a la pòlissa hi figuren tots els motius pels quals l’adquiriu, ja que pot ser que algun dels punts s’hagi exclòs expressament. En el cas que hàgiu d’utilitzar l’assegurança, contracteu-la amb un servei d’atenció al client i preferentment, per escrit.
Per a qualsevol dubte o consulta, podeu adreçar-vos a l’Omic de Montcada i Reixac: 678 031 766 o omic@montcada.org. El servei fa vacances el mes d’agost.