L’Omic dona consells a l’hora de contractar serveis de reformes

Dimecres, 13 de març de 2024

Desconfiar de les ofertes massa barates, comprovar si existeix una adreça física i anar a serveis recomanats per la Generalitat, algunes recomanacions.

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac ofereix una sèrie de consells a l’hora de contractar serveis de serralleria, reparacions o reformes, sectors dels quals es pot trobar una alta oferta, sobretot per Internet, però amb el que cal anar molt en compte, sobretot per evitar possibles estafes.

En primer lloc, si la recerca d’aquests serveis es fa per Internet, no us quedem amb els primers resultats obtinguts al cercador, ja que acostumen a ser publicitat. Cal desconfiar de les ofertes excessivament econòmiques.

Una altra recomanació és comprovar que el web de l’empresa contingui dades suficients per identificar l’empresa i confirmar que l’adreça física, si hi consta, sigui real. Analitzar les valoracions que en fan altres persones també és una forma de constatar que estem davant d’una empresa fiable.

En el cas de buscar una companyia trucant a un servei de consulta telefònica –números que comencen per 118– cal recordar que són de tarifació especial i que la trucada te un cost més elevat.

Un cop triada l’empresa, és recomanable que abans de contractar el servei demaneu un pressupost que inclogui, principalment, les dades d’identificació de l’empresa o professional, els serveis inclosos, el preu de cada un d’aquests serveis i el cost total i final, amb impostos inclosos (tot per escrit).

Reviseu, especialment, els possibles recàrrecs o suplements que us volen aplicar (horari nocturn, dia festiu, etc.), i tingueu en compte que està prohibit cobrar per conceptes com ara la disponibilitat immediata o la urgència.

Si busqueu un servei tècnic oficial (SAT) –són els únics que atenen les reparacions en període de garantia i, per tant, sense cap cost–, us aconsellem que consulteu el web oficial de la marca o bé la pàgina de l’Associació Espanyola de Productors d’Electrodomèstics (APPLIA Espanya).

Tingueu en compte que, normalment, els serveis tècnics oficials indiquen clarament la paraula “oficial”. L’ús de logos de les marques o mencions com ara “especialitzat”, “especialista” o “acreditat”, no garanteixen, necessàriament, que es tracti d’un servei oficial de la marca.

Serveis de serralleria
Com que la contractació d’un serraller sovint està motivada per una situació d’urgència, si no coneixeu cap professional de confiança, us aconsellem que contacteu amb empreses agremiades al Gremi de Serrallers de Catalunya.

D’altra banda, si teniu contractada una assegurança de la llar, informeu-vos si us cobreix el cost del servei que necessiteu contractar: reparar o canviar un pany, obrir una porta, etc.

Per a qualsevol consulta us podeu posar en contacte amb l’Oficina Municipal d’Informació en Consum (OMIC).

Av. Unitat, 6
Telèfon: 678 031 766
A/e: omic@montcada.org

Darrera actualització: 13.03.2024 | 19:15