L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Montcada i Reixac, amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Consumidor, sortirà al carrer aquest dimart, 15 de març i hi haurà un estand del servei al mercat setmanal del dimarts, de 10 a 13,30 h, on la tècnica de l'oficina donarà informació a la ciutadania sobre els serveis que s'hi presten. Per aquest motiu, l'OMIC no donarà servei aquest dia al seu emplaçament habitual, la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament (Avinguda de la Unitat, 6), a l'espai de l'OAC.
EL 15 de març de 1962, l'aleshores president dels Estats Units, John F. Kennedy, durant un discurs al Congrés, va proclamar per primer cop els drets de les persones consumidores. Als anys setanta, l'OCU (Organització Internacional de Consumidors) va proposar commemorar anualment el Dia Mundial del Consumidor en aquesta data, cada 15 de març.
Coincidint amb l'efemèride, l'OMIC ha fet públiques les dades del servei del 2015. El servei ha registrat un total de 1.214 atencions. Enguany s'han tramitat 238 reclamacions mitjançant el procediment de mediació, de les quals 120 han tingut resolució favorable a les persones consumidores, 69 s'han tancat, 25 han estat traslladades per tal que siguin resoltes per l'organisme competent (Junta Arbitral de consum, Secretaria d'Estat de les Telecomunicacions, etc) i 9 expedients han estat traslladats com a denúncia administrativa per possible infracció de la normativa de consum vigent. S'ha aconseguit un rescabalament de 18.982,38 € de rescabalament per als usuaris.
L'OMIC situada a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament (Avinguda de la Unitat, 6), a l'espai de l'OAC, funciona els dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 9 a 14 h, i dimarts, de 10 a 13 i de 15 a 19 h. Amb telèfon de contacte 93.572 64 74 i adreça de correu electrònic: Omic@montcada.org
Els consumidors consulten principalment per temes relacionats amb telefonia, l'à mbit que any rere any registra més atencions al servei, tot i que enguany se n'han detectat menys consultes, un total de 113 respecte les 152 del 2014. En segon lloc, amb 40 reclamacions, corresponen a consultes, queixes i denúncies a les empreses subministradores de serveis bà sics d'electricitat, aigua i gas, amb un augment en les dirigides a les companyies elèctriques especÃficament.
En tercera posició se situarien les reclamacions als establiments comercials, amb 13 reclamacions, que representen 13 menys que a l'exercici anterior, en el que es va notar un gran increment, tornant aquest any als valors que han estat habituals en els darrers últims anys (15 reclamacions el 2013)
De les dades també destaca una forta davallada respecte les consultes vinculades al sector bancari, en comparació als anys anteriors, aixà com es detecta un increment pel que fa les reclamacions envers el transport públic i privat amb 11 reclamacions presentades envers les 2 de l'any 2014.