L'Omic de Montcada i Reixac fa difusió dels seus serveis al mercat setmanal coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor

Dilluns, 9 de març de 2015
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (Omic) de Montcada i Reixac sortirà al carrer aquest dimecres, 11 de març, i hi haurà un estand del servei al mercat setmanal del dimecres, de 10 a 14 h, on la responsable de l'oficina donarà informació a la ciutadania sobre els serveis que s'hi presten i de la llei de mediació. Per aquest motiu, l'Omic no donarà servei aquest dia al seu emplaçament habitual, la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament (Avinguda de la Unitat, 6), a l'espai de l'OAC. Aquesta acció es fa amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Consumidor, que oficialment és aquest diumenge. El 15 de març de 1962, l'aleshores president dels Estats Units, John F. Kennedy, durant un discurs al Congrés, va proclamar per primer cop els drets de les persones consumidores. Als anys setanta, la IOCU (Organització Internacional de Consumidors) va proposar commemorar anualment el Dia Mundial del Consumidor en aquesta data, cada 15 de març.

Coincidint amb l'efemèride, l'Omic ha fet públiques les dades del servei del 2014. El servei ha registrat un total de 1.260 atencions, 227 menys que al 2013 (1.487). Aquest lleuger descens es deu a què l'Omic va estar tancada durant algunes setmanes de l'any passat per tal de procedir al seu trasllat des de la Casa de la Vila a la seva ubicació actual, l'edifici de l'Ajuntament (Avinguda de la Unitat, 6, planta baixa). Les dades es fan públiques coincidint amb el Dia Mundial dels Drets del Consumidor, que oficialment és aquest diumenge, 15 de març. L'Omic funciona els dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 9 a 14 h, i dimarts, de 10 a 13 i de 15 a 19 h.

Els consumidors consulten principalment per temes relacionats amb telefonia, l'àmbit que any rere any registra més atencions al servei, tot i que enguany se n'han detectat menys consultes, un total de 152 respecte les 176 del 2013. El segon lloc, amb 26 reclamacions, seria en aquesta ocasió per consultes, queixes i denúncies als establiments comercials, quan l'any passat era el quart (amb 15 atencions registrades). En tercera posició se situarien les reclamacions a les companyies elèctriques, amb 23 reclamacions, 3 menys que a l'exercici anterior. De les dades també destaca una forta davallada respecte les consultes vinculades al sector bancari, amb 43 consultes i reclamacions aquest any, sobretot sobre hipoteques, en comparació les 138 del 2013.
Del total d'atencions, formalment com a reclamacions se n'han obert 286 durant el 2014, de les quals només una s'ha derivat a una altra Omic. 79 s'han resolt satisfactòriament per a l'usuari, 71 s'han tancat, 7 s'han traslladat a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, 16 s'han derivat a d'altres organismes, 4 no s'han cursat perquè l'empresa denunciada no ha acceptat la mediació i les 109 restants es troben en tràmit de resolució.
Darrera actualització: 6.06.2018 | 09:51