Les persones damnificades es podran posar en contacte amb aquest servei municipal a partir de demà, dilluns, de forma presencial amb cita prèvia, amb atenció telefònica al 678 031 766 i per correu electrònic omic@montcada.org.
L’Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) assessorarà jurídicament les persones damnificades per les inundacions a conseqüència de les forts pluges de divendres passat. El personal tècnic d’aquest servei municipal informarà sobre el procediment que han fer per posar les reclamacions a les companyies d’assegurances. El consistori també facilitarà l’informe del Servei de Meteorologia de Catalunya on s’indica la quantitat de pluja caiguda.
L’OMIC recomana que per fer les reclamacions a les companyies asseguradores es facin fotografies de tots els elements afectats i buscar les seves factures. Les persones interessades es podran posar en contacte a partir de demà, dilluns, de forma presencial amb cita prèvia, atenció telèfonica al 678 031 766 i per correu electrònic omic@montcada.org. L'OMIC és un servei d'atenció directa i gratuïta a la ciutadania en matèria de consum.
D’altra banda, el consistori ha iniciat els tràmits per demanar la declaració d’emergència greu de protecció civil (antiga declaració de zona catastròfica) per a Montcada i Reixac després dels forts aiguats que es van produir ahir i que han provocat nombrosos desperfectes.
Pel que fa a les diferents afectacions a les vies de comunicació del municipi, la Policia Local ha informat que ja s’ha obert al trànsit de vehicles el túnel de la C-17.
S'adjunta document amb les recomanacions de l'OMIC per tramitar les reclamacions pels aiguats.