L'OAC de Montcada i Reixac va atendre prop de 47.000 consultes l'any 2009

Dilluns, 11 de gener de 2010
L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament de Montcada i Reixac va atendre un total de 36.783 persones durant l'any 2009, de les quals 3.016 a través del telèfon. Aquestes atencions van generar 46.804 consultes diferents, 8.000 més que l'any anterior.

Les consultes referides al Padró d'habitants van ser les més nombroses, amb un total de 18.086, 2.700 més que al 2008; seguides de les referents a l'Àrea Econòmica, amb 11.237, 1.661 més que l'any anterior; el Registre municipal, amb 8.132 (2.463 més); l'Àrea de Política Territorial, amb 3.654 (1.220 més); l'Àrea Interna, amb 2.806 (383 més); informació sobre l'OAC, amb 1.043; l'Àrea Social, amb 986 (237 més que al 2008); i altres temes, com Secretaria, l'Organisme Autònom d'Informació Local, o l'Institut Municipal d'Esports i Lleure, amb 860 consultes.

Les consultes a l'OAC van generar un total de 3.061 expedients administratius: 729 sobre bonificacions respecte a impostos municipals, 691 sobre obres particulars, 316 sobre devolucions, 315 sobre ocupacions de via pública, 218 sobre targetes de transport, 159 sobre subvencions, 131 sobre guals, 116 sobre activitats econòmiques, 111 sobre reagrupament de famílies nouvingudes, etc.

La presidenta de l'Àrea Interna, M. Carmen Porro, ha destacat el volum de consultes que atén l'OAC, però, sobretot, l'eficiència del servei, que resol de forma eficaç la gran majoria de les consultes. "El nostre principal objectiu, com a servei públic, és facilitar al màxim les gestions que requereix la ciutadania, ja sigui presencialment, per telèfon, com per internet, un mitjà que cada cop ofereix més possibilitats".

L'OAC, ubicada a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament (Av. de la Unitat, 6), des d'avui estrena nou horari: funciona els dilluns, dimecres i divendres de 8 a 15 hores, i els dimarts i dijous, de 8 a 19. A la web municipal (www.montcada.cat) es poden descarregar els impresos necessaris per fer tràmits molt diversos, de manera que s'estalvien desplaçaments innecessaris. També hi ha gestions que es poden realitzar íntegrament de forma virtual.

Per últim, cal recordar que Montcada i Reixac disposa del telèfon d'atenció ciutadana 010, on es poden fer tota mena de consultes relacionades amb el municipi. L'any 2009 va atendre un total de 3.076 trucades.
Darrera actualització: 4.06.2018 | 13:35