Llum verda a una moció que demana mesures per solucionar els talls del subministrament elèctric al municipi

Divendres, 29 de gener de 2021

El text, presentat per En Comú Podem, insta a actuar a les administracions i reclama que les companyies elèctriques facin inversions per garantir un bon servei a la ciutadania 

El Ple de l’Ajuntament ha aprovat una moció, a proposta del grup d’En Comú Podem, en la que es mostra molt crítica amb l’actuació de les companyies elèctriques després dels diferents talls del subministrament que alguns veïns dels barris de Can Sant Joan i Can Cuiàs han patit durant els últims mesos. El text, que denuncia que el preu de la llum va arribar a una xifra record amb un increment del 27% en plena onada de fred, insta al govern local a que emeti un informe sobre la viabilitat d’emprendre accions legals contra les companyies elèctriques per aquests talls i reclama a les mateixes empreses a què duguin a terme un pla d’inversions i que facin inspeccions periòdiques amb la finalitat de garantir el bon estat de conservació de les instal·lacions. A més, demana que es regularitzi la situació d’aquelles persones que, trobant-se en situació de vulnerabilitat, compten amb un subministrament elèctric del seu habitatge de forma irregular. Pel que fa a les distribuïdores, el consistori exigeix que contribueixin a la millora de la qualitat del servei amb un sanejament i modernització de les instal·lacions elèctriques.

La moció aprovada per l’Ajuntament també demana que s’apliqui la llei de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, evitant els talls de subministraments a les famílies vulnerables, i insta al govern de l’Estat a que faci una auditoria sobre el valor real de la producció elèctrica. A més, li demana que revisi un nou bo social elèctric, ampliant sectors beneficiaris; realitzi els canvis legislatius necessaris en relació amb el funcionament del mercat elèctric per acabar amb la sobreretribució i acceleri el desenvolupament de comunitats energètiques locals. D’altra banda, el consistori li demana a la Generalitat que sancioni les operadores per una possible vulneració dels drets bàsics de la ciutadania i que obri un canal específic per recollir les queixes i reclamacions de particulars i empreses.

Mar Sempere, presidenta de l’Àrea Social de l’Ajuntament, va ser l’encarregada de presentar aquesta moció i va lloar la feina que estan fent els treballadors i treballadores del departament de Serveis Socials per intentar pal·liar els problemes que alguns veïns tenen amb l’electricitat, ja sigui pel seu subministrament deficient o pel seu preu excessivament elevat. Sempere va argumentar que l’administració local pateix “el nepotisme i la manca de solidaritat de les companyies elèctriques que només busquen beneficis econòmics per sobre del dret energètic que tenim tots els ciutadans”.  

A mitjans de gener, l’alcaldessa, Laura Campos, es va reunir amb representants de l’empresa Endesa per traslladar el malestar municipal pels talls energètics reiterats que es produeixen als barris de Can Sant Joan i Can Cuiàs des de fa mesos. La companyia es va comprometre a presentar un informe sobre la situació actual de la xarxa a Can Sant Joan i a informar sobre les incidències a Can Cuiàs.

Darrera actualització: 29.01.2021 | 12:49