Les telecomunicacions i l’electricitat són els dos temes que més consultes generen a l’Omic durant el 2021

Dilluns, 14 de març de 2022

L’oficina munta una parada aquest dimecres, 16 de març, al mercat setmanal, per informar la ciutadania sobre serveis bancaris i altres qüestions, amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores.

Les telecomunicacions, amb 320 casos (18,1 %), i l’electricitat, amb 275 (15,5 %), són els dos temes que més consultes ha registrat l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (Omic) de Montcada i Reixac, un total de 1.769. D’aquesta xifra, 1.555 han estat consultes; 213, mediacions i una denúncia. Els altres temes que més tràmits han generat han estat les assegurances, amb 147 (8,3 %); serveis bancaris, 110 (6,2 %); comerç, 95 (5,4 %) i transport privat, 72 (4,1 %).

De les 213 mediacions, 74 (39,4 %) han estat favorables; 26 s’han traslladat a altres organismes (13,8 %); altres 6 han anat a la Junta Arbitral de Consum (3,2 %); 34 s’han desestimat (18,1 %) i 48 han estat mediacions no favorables (25,5 %).

Parada al mercat setmanal
Aquest dimarts, 15 de març, se celebra el Dia Mundial de les Persones Consumidores i coincidint am l’efemèride, l’Omic de Montcada i Reixac surt al carrer aquest dimecres, dia 16, i muntarà una parada al mercat setmanal del Pla d’en Coll, de 10 a 13 h. El lema de la campanya 2022 és ‘Serveis bancaris: coneix els teus drets’ i s’informarà a la ciutadania d’aquest tema i d’altres qüestions.

Per contactar amb l’Omic de Montcada i Reixac (Avinguda de la Unitat, 6), es pot trucar al 678 031 766 o bé enviar un  correu electrònic a l’adreça omic@montcada.org.

Darrera actualització: 14.03.2022 | 14:49