Les línies de bus 155 i 156 es fusionen i s'amplia el recorregut de la 96 fins a Mas Duran

Dimecres, 7 d’abril de 2010
Des d'avui, 7 d'abril, i degut a la poca utilització de la línia 156 de bus, s'unifiquen les línies 155 i 156. A més, la línia 96 ampliarà el seu trajecte a partir del dijous 15 d'abril per donar servei als veïns de Mas Duran. Es tracta de modificacions consensuades entre l'Ajuntament de Montcada i Reixac i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i que han comptat amb la participació de la Federació d'Associacions de Veïns de Montcada i Reixac (FAVMIR), per tal d'optimitzar el servei.

La línia 156 es va posar en marxa el desembre de 2006 per connectar els barris de Carrerada i Pla d'en Coll amb els polígons industrials de Pla d'en Coll i Can Milans. L'objectiu era complementar el recorregut de la línia 155, que enllaça Can Cuiàs amb Terra Nostra, passant pel centre del municipi.

Durant aquest temps, el 156 ha registrat un nombre d'usuaris molt reduït, cosa que ha portat el Consistori a buscar una alternativa que millori el servei. Donat que el recorregut d'aquesta línia és complementari al de la 155, la solució plantejada consisteix a fusionar les dues línies, de manera que s'allarga en 2,5 quilòmetres.

Així, la línia 155 cobrirà tots els barris del municipi sense necessitat de transbordament, inclòs el polígon de Pla d'en Coll i el Centre d'Assistència Primària (CAP) Les Indianes. El vehicle que tenia adscrit la línia 156 passa a integrar-se a la flota de la 155, que d'aquesta manera compta amb quatre vehicles els dies feiners i redueix en més de cinc minuts els intervals de pas tots els dies feiners i a quasi la meitat els dissabtes i festius. D'altra banda, l'Ajuntament i GISA, l'empresa pública de la Generalitat encarregada de l'obra de soterrament de la carretera C-17 i de la millora del nus amb la N-150, estan estudiant la col·locació de dues parades més del 155 a la N-150, a l'alçada de la benzinera. Si les característiques de l'obra ho permeten, s'hi podrien instal·lar un cop finalitzin les obres de la macrorotonda que s'està construint en l'enllaç amb la C-17, a la sortida del barri de Can Sant Joan.

Pel que fa a la línia 96, que fins ara feia el trajecte entre el Metro Sagrera i el barri de Mas Rampinyo, canvia la part final del recorregut, que s'amplia en 2 quilòmetres, passant pel nou pas inferior sota la línia 3 de Rodalies Renfe del carrer Frederic Mompou, per donar servei als residents a Mas Duran i als usuaris de l'escola Mas Rampinyo. L'ampliació del trajecte suposa la instal·lació de cinc noves parades, la més propera a l'escola amb marquesina. A més, s'està instal·lant una rotonda provisional a la confluència del carrer Joan Miró amb l'avinguda Europa per facilitar el gir del bus. Mentrestant s'està tramitant l'adjudicació del projecte per construir-ne la definitiva.

La regidora de Transports i Mobilitat, M. Carmen Porro, ha explicat que amb aquests canvis "volem millorar el servei d'autobusos al municipi. Fins ara hi havia un dèficit de transport a Mas Duran, que amb les novetats incorporades quedarà resolt en bona part. A més, amb la fusió de les línies 155 i 156 optimitzem recursos i oferim un millor servei als usuaris del municipi".

Tant la 155 com la 96 són línies que s'exploten per horari, cosa que permet saber els horaris de pas consultant la informació de les parades o la web tmb.cat.
Darrera actualització: 4.06.2018 | 13:35