Les jornades per la diversitat educativa recapten 5.600 euros que serviran per millorar l’atenció de l’alumnat amb necessitats especials

Dilluns, 17 d’abril de 2023

El programa d’activitats ha tingut lloc entre el 13 i el 16 d’abril i un dels actes centrals va ser la cursa que es va celebrar aquest diumenge amb la presència de 250 persones entre participants i voluntaris.

La primera edició de les jornades per la diversitat educativa a Montcada i Reixac, que s’han celebrat entre el 13 i el 16 d’abril amb un programa d’activitats de caire lúdic, divulgatiu, formatiu, cultural i esportiu, han permès recaptar un total de 5.600 euros que es destinaran a reforçar l’espai migdia dels menjadors escolars amb monitoratge de suport per a l’alumnat amb necessitats educatives especials. Aquesta recaptació s’ha pogut aconseguir gràcies als donatius, a la venda d’entrades per veure l’obra ‘El curiós incident del gos a mitjanit’, a càrrec de TEA345, i que es va representar el 15 d’abril al Teatre Municipal, i a les inscripcions per a la primera Cursa per la Diversitat Educativa, celebrada aquest diumenge, 16 d’abril, a Pla d’En Coll.

La primera edició d’aquesta cursa, que va ser un dels actes centrals del programa i que es va disputar en un circuit de 3 qm amb sortida i arribada des del pavelló Miquel Poblet, va comptar amb la presència d’unes 250 persones entre els participants i els voluntaris. Organitzada per l’Ajuntament i la comissió de diversitat de la FAMPA, la jornada matinal esportiva també va comptar amb la participació dels Castellers de Montcada, que van aixecar diversos pilars de tres, i una representació d’usuaris i usuàries del servei Montcada Inclou, que treballa per a la integració laboral de persones amb necessitats especials.

Abans de l’inici de la cursa, l’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, va posar de manifest que l’Ajuntament intenta fer tot el possible, tot i no disposar ni de tots els recursos ni de totes les competències, per poder millorar la qualitat de vida dels infants amb necessitats educatives especials i va fer una demanda a la Generalitat de Catalunya perquè “doti dels recursos i del personal necessari per desplegar en la seva totalitat el decret d’inclusió que permeti tenir una educació inclusiva que garanteixi la igualtat de drets i ajudi a combatre les discriminacions que pateixen aquestes persones”.

Per la seva part, la regidoria d’Educació, Jessica Segovia, va agrair la implicació de la comissió de diversitat de la FAMPA i de la Fundació Adimir en l’organització de tot el programa de les Jornades per la Diversitat Educativa. Segovia també va posar de manifest la manca de recursos que tenen els centres educatius per atendre les persones amb necessitats educatives especials i va destacar el caràcter no competitiu de la cursa perquè, segons va dir, els veritables guanyadors i guanyadores “són totes aquestes persones, ja sigui infants o adults, que s’enfronten a una societat que no està preparada per a ells per una manca de voluntat”.


L’autisme en primera persona
Una seixantena de persones va assistir a la taula rodona ‘L’autisme en primera persona’ que va tenir lloc divendres, 14 d’abril, a la Casa de la Vila. Durant l’acte, quatre persones neurodiverses van explicar el seu dia a dia amb l’autisme. Els testimonis van ser d’Adrià Delgado, Arnau Garcia, Cristina del Valle i Raquel Montllor. L’objectiu d’aquesta acció, emmarcada en les Jornades per la Diversitat Educativa, era visibilitzar les persones neurodiverses i apostar per la inclusió i la normalització.

D’altra banda, una vuitantena de persones va participar dissabte, 15 d’abril, a la tercera edició de les jornades formatives sobre el trastorn de l’espectre autista (TEA), que van tenir lloc a l’Auditori Municipal. La ponència, a càrrec de la psicòloga i formadora Teresa Sanz, girava al voltant de l’acompanyament en la comunicació i el llenguatge en l’autisme, infància i adolescència.

Darrera actualització: 17.04.2023 | 11:37