Aquest projecte permetrà un accés més àgil a la informació, així com també la implementació de nous tràmits accessibles de manera telemàtica per a la ciutadania.
L’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Montcada i Reixac ha rebut una subvenció per part de la Generalitat de Catalunya per un import de 5.847 euros que s’emmarca en les funcions que el consistori té encomanades en relació a la gestió i control de la documentació que genera per garantir-ne la seva accessibilitat, transparència i conservació o eliminació.
La subvenció ha permès la continuació del projecte, iniciat l’any 2022, d’implementació del Quadre de Classificació Municipal, que en aquesta ocasió s’ha executat a diverses unitats administratives de l’Ajuntament com són l’Àrea Territorial, l’Àrea Social, l’Àrea Econòmica i Alcaldia.
Aquest projecte, que ha consistit en l’estudi i identificació dels processos i tràmits, permetrà un accés més àgil a la informació, així com també la implementació de nous tràmits accessibles de manera telemàtica per a la ciutadania, per tal de millorar i agilitzar la gestió administrativa.
El resultat de l’actuació ha estat l’anàlisi de deu unitats administratives, de les quals s’han identificat 331 sèries documentals. També s’han realitzat diverses sessions formatives per a treballadors i treballadores de l’Ajuntament i s’han confeccionat diversos instruments tècnics interns enfocats a facilitar la configuració de nous tràmits electrònics i la gestió de la documentació.
L’actuació, dotada d’un pressupost de 11.694,65 euros aportats entre la Generalitat i l’Ajuntament de Montcada i Reixac, s’ha realitzat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.