L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, acompanyada del president de l'Àrea de Política Territorial, Juan Parra, la regidora de Transports, M. Carmen Porro, i la regidora de Medi Ambient, Judith Mojeda, s'han reunit amb els diputats del PSC al Parlament de Catalunya, Montserrat Capdevila i Jordi Terrados, per tal d'exposar-los la situació creada a Montcada i Reixac davant la construcció d'un nou túnel ferroviari sota el Turó. Segons informació publicada a diferents mitjans de comunicació hi hauria un acord entre Generalitat i Ministeri de Foment per a la redacció del projecte d'un nou túnel ferroviari foradant el Turó de Montcada i pel qual desviarien part del trens que passen actualment per les estacions de Montcada-Bifurcació, Montcada-Manresa i Montcada-Santa María (línies R4 i R7).
En la trobada la delegació montcadenca ha traslladat als diputats l'oposició frontal al projecte. L'alcaldessa ha manifestat que "ens oposem rotundament a un nou túnel a Montcada i Reixac, una ciutat constantment maltractada per les agressions al territori" i ha afegit que "defensarem els nostres interessos al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats". Els diputats socialistes s'han compromès amb els regidors a preguntar a les sessions parlamentàries sobre aquest projecte, manifestar l'oposició de Montcada i Reixac a la realització del túnel sota el Turó i presentar propostes de resolució.
María Elena Pérez ha expressat que no entén "com l'Estat i la Generalitat es plantegen un projecte ferroviari que afecta Montcada i Reixac quan és molt més urgent i necessari el soterrament de la línia de Portbou". L'edil també ha lamentat que des de la Generalitat no s'hagin posat en contacte amb l'Ajuntament per tractar aquest tema. El consistori ja ha demanat una reunió urgent al conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per obtenir informació més detallada sobre el possible acord entre el Ministeri de Foment i Generalitat.
L'Ajuntament de Montcada i Reixac ja ha expressat en diverses ocasions la seva negativa al projecte de construcció del túnel ferroviari sota el Turó de Montcada, una actuació inclosa al Pla Director d'Infraestructures (PDI) que la Generalitat de Catalunya va elaborar al 2001 amb l'objectiu de reduir el temps del recorregut de la línia 4, que enllaça Manresa amb Barcelona, des de l'estació de Cerdanyola fins a Torre del Baró.