L'Ajuntament posa en marxa el servei de transport gratuït nocturn per a les urgències de Montcada i Reixac

Dilluns, 12 de març de 2012

Aquesta nit es posa en funcionament el nou servei de transport gratuït nocturn per desplaçar-se al Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) de Ripollet per a tots aquells montcadencs i montcadenques que no tenen mitjans propis de transport i que necessitin traslladar-se al centre mèdic en aquelles hores nocturnes que el servei d'urgències està tancat (de 0h a 8h). L'objectiu d'aquesta mesura és donar solució al problema de transport que pateixen alguns usuaris després del nou model d'urgències nocturnes implementat a Montcada i Reixac per la Generalitat de Catalunya des de juliol de 2011 i que va suposar tancar el servei nocturn de Centre d'Atenció Primària (CAP) de Montcada Centre.

L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, ha afirmat que "l'equip de govern no renunciem a que es tornin a obrir les urgències nocturnes a Montcada. Aquesta reivindicació es tracta cada cop que ens reunim amb els representants del CATSALUT". L'alcaldessa ha afegit que "malgrat que les competències en sanitat són exclusives de la Generalitat de Catalunya, des de l'Ajuntament, com a administració més propera, hem pres aquesta mesura per ajudar a aquelles persones no poden anar per si sols al nou centre de referència de Ripollet".

El servei de transport gratuït, que comença avui mateix, el podran utilitzar tots els montcadencs i montcadenques. Les persones que ho necessitin podran anar a l'Ajuntament (av. de la Unitat, 6) i sol·licitar a la Policia Local que contactin amb la companyia de taxis convinguda per l'Ajuntament per fer el trasllat al CUAP de Ripollet. El servei consistirà en el transport de l'usuari/a al centre de salut per tal que sigui atès. Un cop la persona rebi l'atenció d'urgència, el personal del CUAP es tornarà a posar en contacte amb la companyia de taxis, qui el portarà a l'Ajuntament o bé, si necessita medicació, a una farmàcia de guàrdia. El servei finalitzarà sempre al Consistori. Els usuaris hauran de tornar a casa seva pel seu compte.

L'objectiu de l'Ajuntament amb aquest servei és facilitar l'accés al CUAP de Ripollet a tots aquells ciutadans i ciutadanes que no tenien cap problema per anar al CAP de Jaume I i ara, per no disposar de vehicle privat o de cap familiar que els pugui traslladar, no poden anar a Ripollet. L'alcaldessa ha insistit "que aquest servei és per a urgències no vitals ni greus. En aquests casos, el pacient o un familiar ha de trucar amb la major rapidesa possible al 061". En aquest telèfon els ciutadans i ciutadanes són atesos per un professional sanitari que, en funció dels símptomes del pacient, deriva l'atenció a un metge per fer un diagnòstic i recomanació telefònica, o bé li envia un metge a domicili o bé, si ho considera necessari, envia una ambulància al seu domicili amb la finalitat de traslladar el pacient a un centre sanitari.

Durant el propers dies el consistori realitzarà una campanya comunicativa sobre tot allò que pot fer la ciutadania si necessita atenció mèdica entre les 00 i les 08 hores, informant sobre l'ús del telèfon de ¿sanitat respon¿ 061, i del nou transport gratuït que avui l'Ajuntament posa en funcionament.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 12:42