L'Ajuntament es reuneix amb els veïns i veïnes afectats per l'incendi d'ahir al carrer Paris

Dimarts, 18 d’octubre de 2016

L'Ajuntament de Montcada i Reixac s'ha reunit aquest matí amb els propietaris dels pisos de l'edifici del número 4 del carrer Paris que ahir es van veure afectats per un incendi. La reunió s'ha produït després que a primera hora d'aquest matí l'alcaldessa i els presidents d'àrea de l'Ajuntament s'hagin trobat amb els responsables tècnics del Pla d'Emergències Municipals per valorar l'actuació d'ahir i determinar les accions immediates per facilitar la tornada dels veïns i veïnes a l'immoble.

Els arquitectes municipals han realitzat una primera inspecció i han determinat que no hi ha problemes estructurals greus, tot i que seran els tècnics de les empreses asseguradores qui determinaran l'afectació de l'edifici. Tot i així, el consistori ha decidit que els veïns no tornin encara als seus habitatges. Avui la Policia Local els acompanyarà als seus pisos per tal d'agafar els elements de primera necessitat. Durant la trobada també s'ha garantit que aquells veïns i veïnes que no tinguin possibilitat de reallotjar-se a casa de familiars o amics seran atesos pel consistori.

L'incendi es va originar a un pis del número 4 del carrer Paris al voltant de les 22h. Moments després de produir-se l'incendi el consistori va activar el Pla Bàsic d'Emergència Municipal i va mobilitzar els diferents tècnics dels departaments municipals implicats en aquest tipus de situacions. L'alcaldessa, Laura Campos, i el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, es van desplaçar fins al lloc dels fets. A les 23h, l'Ajuntament va activar el CUESB, el centre d'emergència social que el consistori té conveniat amb el de Barcelona per atendre casos d'urgència, i que va permetre reallotjar a sis persones per passar la nit i que no tenien possibilitat d'anar a un altre lloc.

El CAP Montcada i Reixac va ser utilitzat com centre de treball, on els veïns van rebre informació puntual de Bombers, Mossos i Policia Local. El pis on es va originar l'incendi ha quedat totalment calcinat i també ha afectat greument a un altre. No hi ha hagut danys personals ni estructurals, però sí han quedat malmeses les instal·lacions de serveis ¿aigua i llum¿, així com les finestres del pati interior. Per prevenció, la Policia Local i els Mossos també van desallotjar els blocs que limiten amb la finca afectada i van tallar el carrer París i Rosselló.

Darrera actualització: 6.06.2018 | 09:56