Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
19.01.2025 | 16:26
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i tràmits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Govern
L'alcalde
Àrees i regidories
Informació dels regidors/es
Organigrama de l'ens
Retiment de comptes
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Agenda política
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Dori Alcalá - Regidora PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda política
Grups municipals
Cartipàs: organització política
Tècnics municipals
Pressupostos i gestió econòmica
Organismes dependents o vinculats
Resolucions judicials
Ple municipal
Junta de govern local
Comissions informatives
Convocatòries de selecció de personal
Oferta pública
Interinatges
Borses de treball
Altres processos
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Seu electrònica
Transparència
Responsable de comunicació municipal
Plans estratègics municipals
Òrgans de participació
Codi de conducta dels alts càrrecs
Pla de Mesures Antifrau
Dades obertes
Catàleg de serveis
Cartes de Serveis
Anuncis / Edictes
Perfil de Contractant
Planejament urbanístic
Gestió urbanística
Arxiu Municipal
Servei de consulta
Pla director
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Cerca de víctimes i persones desaparegudes
Memòria democràtica
Memòries anuals
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Assessorament Treball de Recerca
Exposicions
Activitats educatives
Itineraris culturals
Dia Internacional dels Arxius
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanística
Serveis i tràmits
Oficines municipals
Tràmits i gestions
Sol·licitud genèrica
Carpeta ciutadana
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Notificacions electròniques
Verificació de documents electrònics
Calendari fiscal
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Recollida de mobles i voluminosos
Farmàcies de guàrdia
El municipi
Com arribar
Plànol
Guia del municipi
Equipaments
Entitats i associacions
Emergències
Informació del municipi
Presentació de la ciutat
Història
El municipi en xifres
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Informació geogràfica
Actualitat
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
Temes
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primària
Educació Secundària
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa
Emprenedoria
Comerç
Turisme
Formació
Polígons industrials
Agents col·laboradors
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
Polítiques d'inclusió
Protecció Civil
Servei Local de Català
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
El projecte
Afectacions
Cronologia del projecte de soterrament de la línia de Portbou
Més notícies del soterrament
Als mitjans
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
Notícies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletí digital
La Veu
Rss
L'Ajuntament engega una campanya a La Ribera per informar amb detall sobre la rehabilitació d'edificis i instal·lació d'ascensors
Dilluns, 26 de novembre de 2007
El punt funciona tots els dies laborables (de 10 a 13 i de 17 a 20 hores els dilluns, de 17 a 20h els dimarts i dimecres, i de 10 a 13h els dijous i divendres) i, a més, els dimarts a la tarda (de 17 a 20h) un advocat adscrit a la Cambra de la Propietat ofereix servei d'assessorament jurídic.
La iniciativa forma part de les mesures empreses per tal de mantenir informats, amb total transparència i claredat, els residents a La Ribera. Un altre dels mecanismes participatius és la Comissió Local de Seguiment del Pla Integral de La Ribera, on membres de l'Associació de Veïns, la Taula Cívica i veïns i veïnes del barri poden fer les seves aportacions per millorar les actuacions que s'hi estan desenvolupant.
A petició dels representants veïnals, en el si de la comissió s'han aprovat propostes diverses, com l'orientació dels bancs de l'avinguda de La Ribera, mantenint només els que miren cap al riu Besòs; el sentit de la circulació de vehicles al carrer Llevant (entre l'avinguda de La Ribera i el carrer Conca, sentit Turó de Montcada, i entre el carrer de les Aigües i el carrer Conca, sentit Besòs), per tal de guanyar places d'aparcament i facilitar la circulació pel barri; o les dimensions definitives de la pista poliesportiva, que no tindrà les mides reglamentàries per tal de preservar l'arbrat de la plaça de La Ribera.
El regidor delegat del Pla Integral de La Ribera, Carles Guijarro, explica que
"l'Ajuntament de Montcada i Reixac està fent una aposta ferma per millorar el barri de La Ribera a tots els nivells. Volem que els veïns i veïnes disposin de tota la informació sobre les actuacions que s'hi estan duent a terme i que participin fent les seves propostes"
.
Davant del procés de rehabilitació dels elements comuns dels edificis i instal·lació d'ascensors, l'actuació més important econòmicament del projecte d'intervenció integral que subvenciona la Llei de Barris, l'Ajuntament ha posat en marxa una campanya de comunicació que inclou la convocatòria de reunions amb les Comunitats de propietaris, la publicació de cartells, tríptics i fulletons informatius, així com del tercer número de la revista específica del Pla Integral de La Ribera. L'objectiu és dotar la ciutadania de tota la informació referent a l'actuació i aclarir dubtes.
Entre les qüestions sobre les quals s'informa hi ha el fet que és cada Comunitat de propietaris la que decideix, voluntàriament, si vol o no rehabilitar i/o instal·lar ascensor al seu edifici, així com que, si decideix fer les obres, ha d'encarregar el projecte d'intervenció en el seu edifici i, posteriorment, contractar l'empresa que les executarà. L'Ajuntament pot facilitar el contacte amb professionals de solvència contrastada tant per a la redacció dels projectes com per a la realització de les obres, però la Comunitat és lliure de buscar empreses pel seu compte.
Un altre assumpte important és que les comunitats de propietaris que decideixin fer obres en el seu edifici, ja siguin només de rehabilitació o de rehabilitació i instal·lació d'ascensor, rebran una subvenció de l'Ajuntament i de la Generalitat equivalent al 70% del pressupost que hagin aprovat, de manera que cap propietari/ària pagarà més del 30% del cost de les obres. A més, aquelles persones que no puguin pagar la quota que li correspongui podran sol·licitar una ajuda complementària a l'Ajuntament, que estudiarà detalladament cada cas per garantir que tothom pugui aprofitar l'oportunitat de millorar les condicions d'habitabilitat del seu edifici i, per tant, millorar la seva qualitat de vida.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 31.05.2018 | 13:52
Edificio La Ribera 2